مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي:

برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء می یابد

مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي گفت: همسويي و همكاري با برنامه هاي اوقات فراغت با مركزيت فرماندهي ستاد فرماندهي اوقات فراغت جوانان و تلاش براي ارتقاي كمي و كيفي حوزه اوقات فراغت استان از برنامه هاي پيش روي ما است.

کد مطلب: ۶۳۲۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشايي در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان بيان كرد:بسيار خوشحاليم كه امسال آموزش و پرورش نقشي اساسي در طول انتخابات ايفا كرد كه در دو بخش ميزان مشاركت حداكثري مردم و هم به عنوان مجريان در انتخابات عمل كرد و نقش مردم نيز در اين بخش بسيار مهم بود.

وي افزود: امسال تقويم آموزشي مدارس با آرامش، پويايي و بدون كوچكترين حاشيه و خدشه در سراسر مدارس استان به کار خود ادامه داد و بيش از ٧٠٠ هزار دانش آموز در استان از اقدامات مختلف آموزش و پرورش بهره گرفتند و روند امتحانات پاياني نيز بدون هيچ مشكلي در حال ادامه و اتمام است.

مديركل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با آغاز سال ١٣٩٦ آموزش و پرورش علي رغم همه محدوديت هاي منابع، برنامه هاي أساسي خود از جمله نظام جامع برنامه ريزي را انجام داد و اين به اين معنا است كه تمامي مدارس استان حتی دورترين و كوچكترين مدارس نيز داراي برنامه هستند.

پاشايي اضافه كرد: از برنامه هايي كه از زمان جلسه اول تا به امروز انجام شد،نوزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز و بزرگداشت هفته معلم بود كه در استان ما به بهترين شكل انجام شد و حتي برخي از اعضاي شهرستان هاي ما در تهران همايش خيرين مدرسه ساز را نيز برگزار كردند.

وي اظهار داشت:در اين مدت دستگاه تعليم و تربيت آموزش و پرورش استان مشغول برخي كارها از جمله بررسي روند هدايت تحصيلي در استان بود كه از سال گذشته بحث هدايت تحصيلي يكي از بحث هاي جدي آموزش و پرورش در سراسر كشور بود و كمترين نارسايي در بحث هدايت تحصيلي در اين استان بود و خوشبختانه با هماهنگي بين بخشي آموزش و پرورش مخصوصا بخش معاونت آموزش متوسطه استان و بخش معاونت فرهنگي و پرورشي استان در حال انجام است.

مديركل آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: امروز بحث جدي ما ساماندهي نيروي انساني است كه از محور هاي اصلي ماست كه در حال انجام است و كارهاي لازم براي استفاده بهينه و حداكثري از منابع انساني و در بحث هاي مختلف چه در آموزش و چه پرورش در حال انجام است.

پاشايي عنوان كرد: اكنون ما در حال برنامه ريزي براي هفته دولت هستيم. سال گذشته در هفته دولت قريب به ١٠٥ پروژه آموزشي رفاهي افتتاح شد و مورد بهره برداري قرار گرفت و امسال نيز اميدواريم اقداماتي در زمينه هاي مراكز رفاهي و مراكز آموزشي صورت بگيرد.

وي افزود: جلسه امروز داراي دو محور اصلي است كه مورد اول، گزارشي از روند رو به رشد پوشش تحصيلي دوره هاي پيش دبستاني و دبستان است. بنابراين در تلاشيم كه مباني بي سوادي را در اين استان ببنديم و تعداد مراکز پيش دبستان و دبستان را افزايش دهيم.

مديركل آموزش و پرورش ادامه داد: دستور كار دوم اين جلسه،گزارشي از فعاليت هاي پايگاه هاي تابستاني اوقات فراغت دانش آموزان است.لازم به ذكر است كه همين مصوبه هاي آموزش و پرورش سبب كسب رتبه دوم در حوزه ميزان به كارگيري و جذب دانش آموزان توسط استان شد.

پاشايي بيان كرد: همسويي و همكاري با برنامه هاي اوقات فراغت با مركزيت فرماندهي ستاد فرماندهي اوقات فراغت جوانان و تلاش براي ارتقاي كمي و كيفي حوزه اوقات فراغت استان از برنامه هاي پيش روي ما است.

خبرنگار:ديبا پورباقري

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار