ضرورت ایجاد مدیریت واحد برای نگهداری و هدایت پیاده راه بوعلی
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: پیاده راه بوعلی باید با مدیریت واحد نگهداری و اداره شود و در این زمینه شهردار به تعهد خود عمل نکرد.
به گزارش خبرنگار پانا همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا که پیرامون بررسی وضعیت پیاده راه بوعلی برگزارشد، افزود: مقرر شده بود شهرداری پیاده راه بوعلی را با توجه به هزینه ای که برای آن صورت گرفته و مطالبات مردم به منظور تأمین امنیت و مباحث ترافیکی با مدیریت واحدی هدایت و مدیریت کند که متأسفانه این امر صورت نگرفت.
گردان با بیان اینکه قرار بر آن بود از طریق نصب دوربین پیاده راه در کنترل باشد، گفت: این اقدام صورت نگرفت، پیاده راه ابتدا به شهرداری منطقه یک و سپس به ناحیه یک واگذار شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به ممنوعیت ورود موتورسیکلت در پیاده راه اشاره کرد و افزود: مقرر شد موتورسیکلت سواران حق ورود به پیاده راه را نداشته باشند اما اکنون با نصب یک زنجیر، راه بند تعبیه شده و موتورسیکلت ها در این پیاده راه تردد دارند و در صورتی که تصادف با موتورسواران در پیاده راه رخ دهد قطعاً شهرداری مقصر خواهد بود.
گردان با بیان اینکه حضور موتورسیکلت در پیاده راه بوعلی پذیرفتنی نیست، گفت: مردم برای حضور در یک محیط امن به پیاده راه می آیند و پیاده راه یک محل فرهنگی، گردشگری و تفریحی است که باید امنیت آن فراهم شود.
وی با طرح این سؤال که در صورت حضور مأمور سد معبر و راه بندهای مستحکم آیا باز هم شاهد تخریب راه بندها و ورود موتورسیکلت سواران به پیاده راه خواهیم بود، یادآور شد: انتظار داشتیم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری به طور مستند و با استفاده از تصاویر دوربین های نصب شده با تخریب کنندگان برخورد کند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان به موضوع جمع آوری دستفروشان از پیاده راه بوعلی اشاره و ادامه داد: جمع آوری دستفروشان باید مداوم باشد و به اقدامات گذشته بسنده نکنند، اکنون وضعیت نامناسب شده است به گونه ای که مشاهده می شود برخی از مغازه داران و کسبه پیاده راه دیوارهای مغازه های خود را به دستفروشان اجاره می دهند که این وضعیت جالب نیست.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه پروژه پیاده راه بوعلی یکی از بزرگترین پروژه هایی بود که شهرداری در سال گذشته به خوبی انجام داد که راضی کننده نیز بود افزود: اما اکنون در نگهداری آن مشکلاتی ایجاد شده است.
الیاسی وظیفه شورا را وظیفه نظارتی و وظیفه شهرداری را اجرایی دانست و گفت: با هزینه صورت گرفته برای ساخت پیاده راه بوعلی باید برای نگهداری سالیانه این پروژه بودجه مناسبی در نظر گرفته شود و بر اساس برنامه ریزی مشخص و با مدیریت واحد در این بخش هزینه شود.
الیاسی با بیان اینکه یکسری خرابی های پیش آمده در پیاده راه عادی است، گفت: باید تعمیر و نگهداری پیاده راه به موقع انجام شود تا با مشکلات اساسی مواجه نشویم؛ چرا که علاوه بر افزایش هزینه های مالی نگهداری، هزینه اجتماعی بالایی را نیز به دنبال خواهد داشت.
الیاسی اضافه کرد: در زمینه تخریب نمادهای نصب شده در پیاده راه نیز شهرداری باید نسبت به کنترل بیشتر و برخورد قانونی با کسانی که مرتکب این تخریب شده اند اقدام کند تا از افزایش تخریب جلوگیری شود.
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: شرایط تخریب معبرها و راه بندهای پیاده راه بوعلی هر روز و هرشب اتفاق می افتد و دستفروشان راه بندها را تخریب می کنند.
احسان صباغ با بیان اینکه تخریب تنها در پیاده راه بوعلی نیست بلکه در دیگر نقاط شهر نیز انجام می شود، گفت: شاهد تخریب راه بندها از سوی برخی مغازه داران و کسبه نیز هستیم و تا زمانی که قانون پشت ما نباشد در اینگونه موارد محکوم هستیم؛ تجهیزات شب هنگام توسط دستفروشان تخریب می شود و حجم آسیب ها در موارد مختلف در شهر بسیار بالاست.
به دلیل عدم حضور شهردار و معاونان دعوت شده پس از پخش یک فیلم از وضعیت پیاده راه بوعلی و صحبت های رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان، نایب رئیس شورا، اعضای کمیسیون برای اعتراض جلسه را ترک کردند تا این موضوع شنبه هفته آینده در صحن شورا با حضور شهردار مورد بررسی قرار گیرد.
ارسال دیدگاه