بیستم خردادسالروز شهادت آیت الله سعیدی

شهید آیت الله سعیدی در سال ۱۳۴۵، به دنبال ایراد یک سخنرانی دربارهٔ اسراییل دستگیر و به مدت ۶۱۱ روز زندانی شد.

کد مطلب: ۶۳۱۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران ، آیت الله سعیدی تحصیلات حوزوی را ابتدا در حوزه مشهد شروع و سپس به قم رفت ودر این دوران در کلاس‌های درس آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی و امام خمینی (ره)شرکت می‌کرد.

وی در علوم حوزوی به درجه اجتهاد رسید،مدت زمانی جهت تبلیغ مذهب شیعه به کویت رفت، اما در ۱۳۴۱ و همزمان با شرع نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی(ره)، به قم بازگشت، وی از فعالین مبارزاتی بر ضد حکومت پهلوی بود که قسمت عمده‌ای از عمرش را مصروف آن کرد و به فعالیت‌های مختلف پرداخت .

سعیدی توسط ساواک ممنوع‌المنبر شده بود ،با این وجود در محل‌های دوردست و روستاهای اطراف تهران به فعالیت سیاسی ادامه می‌داد.

وی در سال ۱۳۴۵ ، به دنبال ایراد یک سخنرانی دربارهٔ اسراییل دستگیر و به مدت ۶۱۱ روز زندانی شدو پس از آن در اردیبهشت ۱۳۴۹۹ و در قضیهٔ ورود سرمایه‌گذاران آمریکایی به ایران، اقدام به انتشار اعلامیه‌ای به زبان عربی، خطاب به علمای کشورهای اسلامی زد و از آن‌ها دعوت به اعتراض و مخالفت نمودو به‌دنبال این اقدام مجدداً دستگیر و در زندان قزل‌قلعه زندانی شد .

شایان ذکر است ،سید محمدرضا سعیدی، در روز ۲۰ خرداد ۱۳۴۹ ، در زندان قزل‌قلعه به دست ماموران شهید شد و در وادی‌السلام قم به خاک سپرده شد .

/خبرنگار: امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار