دعوت مردم به حفاظت از محیط زیست در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دعوت مردم به حفاظت از محیط زیست و آسیب نزدن به طبیعت از مصادیق امر به معروف است که باید در جامعه نهادینه شود.

کد مطلب: ۶۳۰۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در همایش روز جهانی محیط زیست در ارومیه افزود: در دین مبین اسلام و قرآن کریم در چندین سوره به موضوع محیط زیست اشاره شده که بیانگر اهمیت آن در زندگی بشر است.


وی اضافه کرد: ارتقای آگاهی های مردم نسبت به موضوع محیط زیست و حفاظت از طبیعت نیازمند تلاش مضاعف مسئولان و سازمان های مردم نهاد است.


وی ادامه داد: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، حساسیت زایی و تکرار این موضوع برای نهادینه شدن در ذهن و ضمیر مردم نباید مورد غفلت باشد.


وی بیان کرد: اسلام مکتبی است که پیروان خود را به حفاظت از محیط زیست و استفاده صحیح از منابع خدادادی سفارش کرده است.


امام جمعه ارومیه با اشاره به سوره های نمل، نحل، شمس و لیل به عنوان نمادهایی از محیط زیست در آموزه های دین مبین اسلام گفت: تمامی نعمت های دنیا برای استفاده انسان آفریده شده که باید در حد نیاز و بدون افراط از آنها بهره مند شد چرا که انسان در مقابل نحوه استفاده از آنها مسئول است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه حفظ منابع موجود در طبیعت از اهم وظایف بشر است، افزود: از هرگونه استفاده بیش از حد و اسراف باید جلوگیری شود چرا که محیط زیست سرمایه گذاری بی نظیر برای جوامع بشری است.


16 تا 22 خرداد ماه هفته محیط زیست نامگذاری شده است و در این هفته برنامه های متعددی در راستای فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست در کشور اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار