وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت:

52 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاههای ایران شاغل به تحصیل هستند

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: در سال گذشته حدود پنج هزار دانشجوی خارجی در دانشگا های ایران پذیرش شدند که در حال حاضر 52 هزا ر دانشجو در دانشگاههای ما شاغل به تحصیل هستد.

کد مطلب: ۶۳۰۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کاشان ، محمد فرهادی در دانشگاه کاشان اظهار کرد: یکی از برنامه های وزارت علوم و تحقیقات در دولت تدبیر و امید برای استفاده از ظرفیت های خالی دانشگاه ها جذب دانشجو از خارج بود که فعالیت هایی زیادی در قالب تفاهم با دانشگا ههای خارج انجام شد.

به گفته وی، دفاتر کنسولی در دانشگاه های تعیین شده ایجاد شد تا با هماهنگی با وزارتخانه های امور خارجه و کشور و دستگاههای مربوط، پذیرش دانشجو را سرعت بخشیده و تسهیل کنند که تاکنون دانشجویان از 47 کشور در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه بوده است.

وی اظهار داشت: از جمله کارهای اساسی تقویت و تامین زیرساختهای علمی و تجهیز آزمایشگاههای دانشگاهی بوده است که در قالب 171 آزمایشگاه است که 60 درصد آنها راه اندازی شده اند و همچنین 10 مرکز آزمایشگاه منطقه ا ی پیش بینی شده است که در قالب بودجه های ارزی و ریالی تامین اعتبار خواهد شد.

وی افزود: اعتباراتی معادل 110 میلیارد تومان ( 1100 میلیارد ریال) برای اعطای تسهیلات به دانشجویان دوره دکترا اختصاص یافته است که هر سه ماه دو میلیون تومان (20 میلیون ریال) وام دریافت می کنند و از هم اکنون می توانند ثبت نام کنند.

به گفته وی، توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای و اشتغال دانشجویان در قالب کارآموزی و کارورزی در صنعت را به طور جدی در حال پیگیری هستیم که برای فرصت مطالعات در صنعت تاکنون 60 شرکت و صنعت اعلام همکاری کرده اند.

فرهادی گفت: همه دانشجویان فنی و مهندسی باید حداقل 6 واحد در واحدهای صنعتی دوره بگذرانند که با همکاری وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و مصوبه دولت 150 هزار نفر باید کارورزی کنند که بیش از 80 هزار نفر ثبت نام شده اند که همراه با دریافت کمک هزینه ماهانه و بیمه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار