مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره ) در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در گلستان شهدای اصفهان با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه موقت اصفهان ، آقای زرگرپور استاندار اصفهان ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،مسؤلان قضایی ونیروهای ارتش و سپاه و با حضور جمع عظیم مردم اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۳۰۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا اصفهان ، آیت الله سعیدی ضمن خیر مقدم به همه ی مردم اصفهان و عرض تسلیت سالگرد رحلت جانسوز رهبر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) گفت: رویش ها و ریزش هایی در این انقلاب وجود دارد که در چهار موضوع بیان میشود . اول انقلاب : هم رویش دارد و هم ریزش .دوم امت ها:همه ی امت ها رویش و ریزش دارند .ممکن است یک امتی در یک برهه ای از تاریخ بدرخشد و پیشرفت کند ولی در مرحله ی بعدی دچار ریزش شود.برادران و خواهران در هیچ مقطعی از تاریخ شرایط اسلام به این حساسیت نبود . همه ی ثمره ی تلاش پیشینیان بستگی دارد به نوع عملکرد ملت ایران . سوم خواص و انسان ها .خواص هم میتوانند هم رویش داشته باشند و هم ریزش .ممکن است یک فردی در یک دوره ای بدرخشد اما در یک دوره ای سقوط کند .چهارم جامعه: جامعه هم میتواند در یک مرحله ای از تاریخ بدرخشد و در یک جامعه از تاریخ سقوط کند .
وی همچنین گفت:اگر جامعه ای شعار بقای انقلاب را یادش برود سقوط میکند . چرا مردم به شعارهای با رنگ و بوی غربی توجه میکنند؟ چرا جامعه دچار افت می شود؟ نیاز مردم در عرصه های مختلف انقلاب چیست؟اگر ملتی به الزامات بقای انقلاب پایبند نباشد انقلاب ریزش می کند .در دموکراسی غربی رقیب هراسی وجود دارد .
وی همچنین گفت:بعد از انقلاب پیامبر اعظم در طول ۱۵۰۰ سال گذشته تا امروز ما با یک تاریخ طلایی روبرو هستیم. معمار این رویش حضرت امام خمینی (ره )است که در دنیا طوفانی ایجاد کرد. انقلاب ایران دنیا را تکان داد. انقلاب امام در چند عرصه رویش داشت. رویش خارجی و رویش منطقه ای . امروز ایران در منطقه غرب آسیا و جهان یک قدرت تاثیر گذار است . بعد از امام ، رهبر معظم انقلاب این کشتی را در این اقیانوس هدایت کردند .
ما در عرصه های منطقه ای رویش داشتیم .
اما ریزش ها:خوشبختانه انقلاب تا الان ریزش نداشته است .البته ما در دولت ها ریزش داشتیم .دموکراسی شمشیر دولت است . اگر مردم درست توجه نکنند دموکراسی بر ضد انقلاب است.انقلاب و امت آن وقتی انقلاب می ماند که از ابتدا تا انتها در جاده بماند .
عدول از مردم سالاری دینی به مردم سالاری سکولار ریزش خواص است .عدول از شیطان به کدخدا ریزش است . عدول از انقلابی گری به اعتدال ریزش است .انقلابی گری در برابر اعتدال نیست . انقلابی گری در برابر بی تفاوتی است نه در برابر اعتدال . یکی از مهمترین ارکان انقلابی گری میزان ارتباط با رهبری است .
سعیدی درپایان سخنانش گفت: باید تلاش کنیم امانات الهی را حفظ کنیم و میراث امام را قدر بدانیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار