پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت قیام 15خرداد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت قیام ملت ایران در برابر رژیم ستم‌شاهی در روز 15 خرداد سال 42، پیام تسلیت صادر کرد.

کد مطلب: ۶۲۹۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، متن پیام «سید علی قاسمی» به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«و قل جا الحق زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا»

تاریخ گواهی می دهد؛ بزرگان دین و علما و فضلا چشم و چراغ حیات و ناخدای سفینه طریق حق اند. همین راد منشان در هم شکننده بت خود خواهی و غرور ، جهل و خرافه و استکبار و استعمار هستند و تا پای جان به عهد خود در این نبرد بی امان پایبند می مانند. اینان که زندگی و مرگشان اساس سازندگی جوامع است و مولد آمدن و رفتنشان شرف الزمان والمکین است. اینک که راوی خرداد از راه رسید با کوله باری از اندوه و سوگواره یاران، ردای غم بر بلندایش در پوشیده و بر روایت دردناک پانزده خرداد ۴۲، روایتی جانکاه در الحاق داشت.

عروج روح ملکوتی محب صادقی از سلک ایمان و عدالت، آزادمردی که با آزادگیش سرو را به سخره گرفت و پایداریش در زمهریر خفقان ستم شاهی، گواه این حقیقت است. پیشوایی که طلایه دار سپاه نور بود که بر ظلمت زمانه تازیدن گرفت و پس از سالها مقابله، حکایت غلبه همیشگی خیر بر شر را بر کرسی جان و جهان نشاند‌.

حضرت آیت الله خمینی، این راد مرد عرصه های سخت جهاد و صیقل یافته مکتب انبیا و اولیا، مجاهد نستوه و مرشد راست قامت تاریخ انقلاب اسلامی است، به دست همت والای خود، خون دیو استکبار را در شیشه کرد و خط بطلان بر مشق سیاه شب کشید و تاریخ را ورق زد. جبرئیل خصالی که تفسیری از جاالحق گشت و تبرزین اراده او تحکمی بود از قهر الهی بر عمال دیکتاتوری و مصداق روشن «ان الباطل کان زهوقا» شهادت تاریخ بر جریده عالم ثبت شد، که کوچ رحیلان صاحبدل را هرگز التیامی نیست.

از این نگاه سیل اشکهای شیفتگانش صادقانه هر بهار جاری ست و سوگوارانش هماره در طریقت اویند. حضرت روح الله هم در ردیف سرآمدانی است که ستایش تمام عصرها و نسل ها را را در پیشگاه خود بر انگیخته است. کاروان شهید، جانباز و ایثارگر، پاره هایی از پیکره بینش این ابر مرد تاریخ هستند و رزمندگان و مجاهدان همیشه در صحنه و جان بر کف و مدافعان حریم حرم، ستون های استوار از کنگره بنیان عدل و دادخواهی، این امام راحل هستند.

بر همگان مبرهن است که بر ناصیه تاریخ انقلاب اسلامی با خون رنگین شهدا، سه اصل معتبر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی برای همیشه حک شده که گذر از هر کدام آسیب‌جای ایران اسلامی است.

در خاتمه سالگشت رحلت جانکاه بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران _ حضرت امام خمینی«ره»_ را به مقام عظمای ولایت_حضرت آیت الله خامنه‌ای_ و دولت تدبیر و امید و ملت شریف ایران و رهروان راستینش، تسلیت عرض می نمایم و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت خون شهدای عزیز و استقلال و آزادی و آزادگی ملت سر افراز ایران را از درگاه حضرت الوهیت مسئلت دارم.

اشکی شدی که به پای عزیزان چکیده ای

روحم شدی که در پهنه جان دمیده ای

از عشق میهنت ای فجر سرزمین من

در هر بهار چو غنچه گریبان دریده ای

سید علی قاسمی

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار