مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل خبرداد:

احداث ۴۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های محروم در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: تاکنون با مساعدت نهادهای حمایتی استان برای ۴۰۰ نفر از خانوارهای محروم، فاقد سرپناه و دارای چندمعلول واحد مسکونی تهیه و تامین شده است.

کد مطلب: ۶۲۹۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، فرهاد سبحانی افزود:براساس برنامه‌ریزی‌ها و با توجه به اینکه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوده امسال سقف تسهیلات در این حوزه تا ۱۸ میلیون تومان و در روستاهای مرزی و نیز روستاهای که مبحث ۱۹ را رعایت کنند تا ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است .

وی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را راهکاری اساسی برای ایمن‌سازی این واحدها و کاهش خسارات و تلفات در برابر حوادث دانست و تصریح کرد: امسال با توجه به این امر تلاش می‌کنیم تا با تشویق و ترغیب روستاییان، واحدهایی را که نیاز به مقاوم‌سازی دارند اقدامات لازم در این حوزه را برای آنها انجام داده و تمامی سهمیه استان را در این بخش تخصیص دهیم .

سبحانی با اشاره به زیرسازی و آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بیان کرد: اجرای طرح هادی در روستاها از دیگر برنامه‌های مهم برای توسعه و عمران مناطق روستایی بوده که در این حوزه طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان تهیه شده است .

وی از اجرای طرح هادی برای ۳۷۰ روستای استان خبر داد و گفت: تاکنون این طرح در ۳۸ درصد روستاهای استان اجرا شده وبیش از ۱۰ سال از تهیه طرح هادی ۴۰۰ روستای استان اردبیل می‌گذرد .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر بازنگری طرح‌هایی که تاکنون اجرا شده‌اند از اولویت‌ها به شمار می‌رود، افزود:‌ طرح هادی ۱۳۲ روستای استان تاکنون بازنگری شده و ۲۰۰ طرح نیز نیاز به بازنگری دارند که در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا کاستی‌ها و نارسایی‌ها برطرف شود .

سبحانی در مورد احداث سرپناه برای خانوارهای دارای چندمعلول در اردبیل اظهار کرد: تاکنون با مساعدت نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و انجمن خیرین مسکن‌ساز استان برای ۴۰۰ نفر از خانوارهای محروم،فاقد سرپناه و نیز خانوارهای دارای چندمعلول واحد مسکونی تهیه و تامین شده که تلاش می‌کنیم این اقدامات را با اطلاع‌رسانی به مردم و جذب حمایت‌های آنها توسعه و گسترش دهیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار