نامگذاری 11 خیابان در قم به نام شهدای مدافع حرم

نامگذاری 11 خیابان به نام شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس و یک مورد نیز به نام یادگار امام (ره) در دویست و سی و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.

کد مطلب: ۶۲۸۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، در جلسه شورای اسلامی شهر قم لایحه لایحه اخذ مجوز نامگذاری 11 فقره اسامی پیشنهادی جهت نام گذاری شوارع و معابر قرائت شد که در نتیجه تصویب آن این خیابان ها به نام شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس و یک مورد نیز به نام یادگار امام(ره) نام گذاری گردید.

ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری اظهار داشت: این خیابان ها و شوارع شامل بلوار شهید روحانی حد فاصل آیت الله طالقانی و آیت الله شاهرودی کوچه 14 به نام شهید تهرانی وشنوه ،بلوار شهید دل آذر کوی 46 به نام شهید سید محد رضا حسینی ،بلوار الغدیر کوچه 49 به نام شهید سردار سید محمد علوی و بلوار شهید صدوقی خیابان فجر حدفاصل کوچه 10 تا لقمان 24 میدان شهید سید محمد و سید رضا می باشد.

وی تصریح کرد:همچنین از دیگر شوارع می توان به بلوار شهید کریمی و شهید عبدالصالح زارع از شهدای مدافع حرم،شهید محمد رضا عسکری و در پردیسان شهید محمد تقی جعفری و ...نام برد.

ذاکریان خاطرنشان کرد:ادامه بلوار یادگار امام بخشی در حدود یک کیلومتر آن به نام آیت الله مدنی است که از تغییر نام از آیت االه مدنی به یادگار امام پیشنهاد شد این پیشنهاد از سوی کمیته ترافیکی ارائه شده چرا که این در بخش هیچ حدفاصلی وجود ندارد.

در این جلسه محمدی نماینده مردم در شورای اسلامی شهر قم اعلام کرد شهید مدنی از علمای برجسته است و باید نام او را در این شهر زنده نگاه داشت.

حجت الاسلام آتش زر نیز یادآور شد: این بخش کوچک از خیابان در شان آیت الله مدنی نیست و باید اصلاح شود اما با توجه به اینکه این شخصیت برجسته ای است و حق بزرگی بر گردن کشور دارد و در مبارزات خود یک تنه از حریم امام دفاع کرد لذا جای مناسبی برای شهید مدنی نام گذاری شود.

این لایحه 10 مورد آن اعلام رای شد که مصوب شد و 1 مورد از اسم گذاری ها نیز دستی انجام شد که با تغییر نام شهید مدنی به یادگار امام موافقت گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار