رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان :

استفاده از مراتع مناطق ییلاقی کاشان آغاز شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: استفاده مرتعداران از مراتع مناطق ییلاقی این شهرستان با یک هفته تاخیر آزاد شد.

کد مطلب: ۶۲۷۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کاشان، مجید خداپرستان اظهار کرد: استفاده از مراتع ییلاقی که هرساله از اول خرداد آزاد می شود، امسال با توجه به شرایط مکانی و زمانی و دیرسالی شهرستان کاشان و با هماهنگی شرکت تعاونی مرتع داران و بهره برداران این شهرستان ، با یک هفته تاخیر آزاد شد.

به گفته وی، از مجموع 150 سامان عرفی شهرستان کاشان نیمی از آن مراتع ییلاقی محسوب میشود که سالانه در حدود 60 هزار واحد دامی از علوفه این مراتع تغذیه می کنند .

وی افزود: حدود یک هزار و 200 بهره بردار شهرستانهای کاشان و مناطق همجوار از مراتع ییلاقی با وسعت حدود 200 هزار هکتار استفاده می کنند که با 66 سامان مرتع، به بهره برداری چهارماه در سال می رسد .
وی بااشاره به کنترل حضور دام در مناطق ییلاقی تاکید کرد: حضور به موقع مرتعداران باعث کاهش کوبیدگی خاک مرتع شده و همچنین باعث زادآوری طبیعی گیاهان مرتعی و داروئی می شود تا این گیاهان به رشد طبیعی خود رسیده و از پیشرفت بیابان جلوگیری نماید .
وی تصریح کرد: حضور دام در مراتع عامل مفیدی در حفاظت و نگهداری مراتع است و ضمن تغذیه و سربرداری گیاهان، باعث تحریک سریعتر در رشد گیاه شده و گیاهان از کود دامی حاصل از چرای گوسفندان تغذیه می کند.

خداپرستان گفت: بهره برداری از مراتع ییلاقی شهرستان کاشان از اول خرداد هرسال آغاز شده و تا پایان شهریورماه به مدت چهار ماه ادامه دارد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان ضمن دعوت همه شهروندان در حفاظت از منابع طبیعی افزود: شهروندان محترم،هرگونه تجاوز، تخریب و آتش سوزی مراتع را به سامانه 1504 منابع طبیعی اطلاع رسانی نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار