علی پویان در گفتگو با پانا:

تئاتر هنر فرهیخته فرهیختگان است

علی پویان، کارگردان پیشکسوت تئاتر، به تماشای نمایش «مراورید» اثر دکتر «قطب الدین صادقی» در تالار ناظرزادۀ کرمانی تماشاخانه ایرانشهر تهران نشست.

کد مطلب: ۶۲۶۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

علی پویان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، ضمن ابراز خرسندی از تماشای این اثر، مروارید را اثری غیر قابل پیش بینی دانسته و با با تأکید بر ایتن امر که بازی هایی قدر و قدرت بیانی موجز در این اثر مخاطب را درگیر خود می سازد، گفت: «مروارید» اثری است که از تمام ظرفیت زمان برای اجرا استفاده کرده است و معتقدم که این اتفاق در کمتر اثر نمایشی می افتد.

کارگردان نمایش «دشمن مردم» اثر «هنریک ایپسن» که در اسفند ماه سال 1395 آن را به روی صحنه برده است، ضمن اذعان به این امر که شب خوبی را در نمایش «مروارید» گذرانده است، افزود: دکتر صادقی همواره از بازیگرانی پر قدرت و با بیانی قوی استفاده می کند و حرکات قوی، درست و مناسب روی صحنه می فرستد

این کارگردان تئاتر «مروارید» را روایت قربانی شدن عشق به پای قدرت، مال اندوزی ثروت دانسته و ادامه داد: ماجرای تلخ ارگ اریکۀ شهر تاریخی قدرتمند بم و بخشی از تاریخ دردناک این سرزمین، امشب با دیدن این نمایش برایم تکرار شد.

پویان در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به این امر که هر گز نباید در تولید آثار نمایشی متون را مرزبندی کرد، اظهار داشت: امشب اجرایی دلنشین و فاخر از اثری ایرانی دیدم و شاید این اجرا اگر از متنی خارجی بود نیز این قدرت جذب را برای من و مخاطبان خود داشت.

وی ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت وجود تئاتر به عنوان یک نیاز اصلی در جامعه، تصریح کرد: در تئاتر باید اتفاقات خوب بیفتد و این نکته بسیار حائز اهمیت است، چرا که معتقدم تئاتر هنر فرهیخته فرهیختگان است و در حد یک ضرورت مثل نان خوردن و غذا خوردن در زندگی است.

پویان در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم که پشتوانۀ تئاتر این مملکت هیچ وقت خالی نماند و این بدان معناست که جوانان، چه تحصیل کرده و چه کسانی که استعداد دارند، این هنر تئاتر را جدی بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار