غوغای روحانی در طلوع صبح امید گیلان

به شکرانه حضور و پیروزی مردم ایران در جشن انتخابات 29 اردیبهشت ماه، مراسم رسمی ستاد حجت الاسلام روحانی در استان گیلان، در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد و در طلوع صبح امید، شوالیه آواز ، غوغای روحانی را سرداد.

کد مطلب: ۶۲۶۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،مردم ایران 29 اردیبهشت ماه یکصدا امید را فریاد زدند و در طلوع صبح امید، دوباره لبخند بر لبان ایرانیان نشست. شور و نشاط کشور را فرا گرفت؛ هواداران با زدن بوق و روشن کردن چراغ های خودروهایشان ،در دست داشتن بادکنک ها و دستبندهایی به رنگ بنفش و سبز و بر افراشتن عکس های رئیس جمهوری منتخب ، فریاد پیروزی سر دادند.
امید دوباره به کشور بازگشت، گویی این جمعیتی نبود که قبل از انتخابات از بسیاری کاستی ها گلایه داشت؛ ملت ایران پیامش را با آرای خود در صندوق های رای به همه جا مخابره کرد و با قدرت و اقتدار به شعارهای پوپولیستی نه گفت.
عصر دوشنبه دگر بار هزاران زن و مرد، پیر و جوان و کودک آمده بودند تا در مراسمی که به عنوان طلوع صبح امید در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد، شرکت کنند. این بار ورزشگاه هوای متفاوتی داشت؛ جمعیت حاضر برعکس مسابقات ورزشی، بعد از پیروزی به میدان آمده بوند نه از برای مبارزه و غلبه بر حریف، بلکه جشن و سرور برای نه گفتن به عقب گرد کشور.
خیابان های اطراف ورزشگاه شهید عضدی رشت مملو از جمعیت بود ، بیشتر در گروه های دو تا چند نفره، جمعیت زیاد خودروها نیز ترافیک سنگینی را در مقابل ورزشگاه عضدی رقم زده بود. نیروهای انتظامی نیز ترافیک را هدایت می کردند تا برای خودروهای عبوری مشکلی ایجاد نشود.
همه می آمدند تا در جشن ' شکرانه حضور ' شرکت کنند و شادی شان را با دیگران سهیم شوند. شاید در چهار سال گذشته ، کمتر می توانستی این همه جمعیت شاد و خندان را یکجا ببینی.
ورزشگاه عضدی مملو از جمعیت بود، بسیاری از مردم پشت درهای بسته، ورود به داخل ورزشگاه را انتظار می کشیدند و هر از گاهی، تعدادی از آنان به داخل هدایت می شدند. ورزشگاه آذین شده بود به نمادهای بنفش و سبز، از بادکنک های بنفش گرفته تا شال ها و پیراهن های بنفش، جمعیت هلهله شادی سر می داد، رنگ ورزشگاه با نمادهای بنفش و بویژه بادکنک ها جلوه ای خاص و حال وصف ناپذیری ایجاد کرده بود.
مردم گیلان قلبشان همچون سرزمین شان سبز است و آمده بودند تا همه با هم، پیروزی این همدلی را جشن بگیرند؛ تعدادی ایستاده بودند، عده ای از جوانان بالای دیوار ورزشگاه نظاره گر بودند و برخی هم از پشت بام منازل شان.
شکوفه های همدلی به ثمر نشسته و شمیم آن، جای جای ورزشگاه عضدی را پر کرده بود. اینجا دیگر
برعکس روال معمول، مجری برنامه یکی از بانوان بود و جالب تر آنکه دختران و زنانی که همیشه از حضور در ورزشگاه ها منع شده بودند؛ اگر اولین نبوده باشد، جزو موارد نادری محسوب می شود که اجازه حضور در ورزشگاه را یافتند و در این جشن، شهرام ناظری و گروهش برای حاضران برنامه اجرا کردند.
در پایان این مراسم همراه با پخش نواهای دوران برگزاری انتخابات، آسمان ورزشگاه عضدی رشت نورافشانی شد.
یک میلیون و 889 هزارو 655 نفر واجدین شرایط رای دادن در استان بودند که آرای ماخوذه از صندوق های انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، یک میلیون و 563 هزارو 732 رای بوده است. در این دوره از انتخابات در گیلان ، 82 و 75 صهم درصد شرکت کردند که میانگین این آمار در کشور 73 درصد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار