در گفت و گو با پانا عنوان شد:

رونق بازار بورس با اعمال بیمه سود سهام /بهترین زمان برای خصوصی سازی فراهم است

خبرگزاری پانا: یک کارشناس بورس با اشاره به اینکه بازار سهام با اعمال بیمه سود سهام رونق گرفت گفت: خصوصی سازی باید در این شرایط عرضه اولیه انجام دهد تا حباب در بازار شکل نگیرد.

کد مطلب: ۶۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد ابراهیم قربانی فرید در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با اشاره به اینکه بازار سهام در ماه های گذشته افت قیمت شدید را تجربه کرده بود، اظهار داشت: قیمت ها پیش از این واقعی نبود که علت آن نیز عدم اطمینان سرمایه گذاران به وضعیت بازار در آینده بود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سهام در حال حاضر به معنای بازگشت ارزش به سهم ها است ، تصریح کرد: الزام سهامداران بزرگ به بیمه کردن سود سهام خود باعث شده است تا مردم با اطمینان بیشتری در بازار سهام حضور داشته و با ریسک کمتری در بورس اقدام به خرید و فروش کنند.

این کارگزار بورس افزود: در دو هفته گذشته شاهد رشد سریع ارزش بازار بوده ایم که حکایت از جذب نقدینگی موجود به سوی بورس است از طرف دیگر این جذب نقدینگی به بازار سهام نشان دهنده تامین مالی بهتر شرکت ها و در نتیجه توسعه بورس است.

قربانی فرید با تاکید بر اینکه بازار حبابی نیست خاطرنشان کرد: اکنون زمان ورود سهام های اولیه به بازار است که باید از سوی سازمان خصوصی سازی عرضه شود.

وی عرضه سهام پالایشگاه نفت بندرعباس را یکی از ضعیف ترین عرضه ها در بورس دانست و افزود: سازمان خصوصی سازی زمانی عرضه انجام داد که بازار در رکود بود و به همین دلیل با اقبال عمومی رو به رو نشد، اما اکنون بازار آماده خرید سهامهای اولیه است و سازمان خصوصی سازی باید به آرامی سهامهای عرضه اولیه را به بازار تزریق کند.

گفتنی است: شاخص بازار سهام در هفته گذشته بیش از یک هزار و 500 واحد رشد را تجربه کرد و از قله 28 هزار واحد فراتر رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار