رونمایی از کارت شناسایی هوشمند دانش آموزان اتیسم در اراک

کارت شناسایی هوشمند دانش آموزان اتیسم با همت اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی و همکاری انجمن اولیا و مربیان مدرسه اتیسم اراک رونمایی شد.

کد مطلب: ۶۲۴۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی در مراسم رونمایی از این کارت گفت: هدف از طراحی این کارت ها آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در خصوص ویژگی های کودکان مبتلا به اتیسم است.

محمود عسکری با اشاره به مشکلاتی که خانواده های کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم در اجتماع با آن روبرو هستند بیان کرد: آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی با طراحی این کارت گام دیگری را در جهت آگاه سازی جامعه برداشته و باید منتظر گام های بعدی نیز بود.

وی با تبیین ویژگی های کارت هوشمند اتیسم اظهار داشت: این کارت حاوی عکس و مشخصات هویتی اولیه دانش آموز بوده و 8 مورد از ویژگی های تاثیرگذار و مشهود دانش آموزان طیف اتیسم در روابط اجتماعی شان نیز در کارت قید شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ادامه داد: این کارت ها دارای بارکد خوان بوده و افراد با داشتن نرم افزار بارکد خوان بر روی گوشی های خود و اسکن بارکد روی کارت می توانند به مشخصات هویتی تکمیلی، آدرس و شماره تماس والدین دانش آموز دسترسی پیدا کرده و در صورت لزوم با آنها تماس بگیرند.

عسکری بیان کرد: به منظور راحتی هرچه بیشتر این دانش آموزان در استفاده از امکانات رفاهی جامعه، با رایزنی های انجام شده با یکی از بانک ها، در آینده ای نزدیک این کارت ها مجهز به امکانات بیشتری جهت پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی، دریافت و پرداخت وجوه و ... خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار