به‌کارگیری 7هزار نفر برای امنیت انتخابات در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: یکی از این اولویت ها مبارزه با قاچاق کالا و تهیه و توزیع کنندگان قاچاق است که از ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش کشف کالای قاچاق داشتیم که ارزش کالای قاچاق 20 میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۶۲۳۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت با تاکید بر بی طرف بودن نیروهای مسلح در نتایج انتخابات و نداشتن نگاه سیاسی اظهار داشت: نیروهای مسلح به هیچ وجه در امر انتخابات دخالت ندارند و نیت آنها فقط حفظ نظم و امنیت است.

وی با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی در امر انتخابات از راه‌اندازی قرارگاه مرکزی حضرت علی (ع) خبر داد و افزود: در راستای حفظ و ایجاد امنیت انتخابات بیش از 90 جلسه در قالب‌های مختلف در سطح استان برای سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات برگزار شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اشراف اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف برای ایجاد نظم و امنیت انتخابات عنوان کرد: این انتخابات خون تازه‌ای در رگ‌های کشور و انقلاب است و اهمیت حضور حداکثری و امنیت بر کسی پوشیده نیست.

وی ضمن دعوت از عموم مردم در انتخابات، حضور حداکثری را دشمن شکن دانست و یادآور شد: امیداواریم با برگزاری انتخابات پرشور و دشمن شکن، مشت محکمی بر دهان نظام سلطه زده و بار دیگر اقتدار و افتخار نظام اسلامی به رخ جهانان کشیده شود.

مهدیان نسب عنوان کرد: دشمنان و معاندین نظام بدانند که مردم انقلابی و ولایت مدار همیشه در صحنه و پیشتیبان نظام، انقلاب و ارزش های بسیار گرانقدر آن هستند.

وی با تاکید بر ایجاد امنیت با بیان اینکه مردم خود تولیدکننده امنیت هستند، گفت: امنیت جزو آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است و ما حافظ امنیتی هستیم که مردم تولید کرده اند.

فرمانده انتظامی استان همدان در تشریح اقدامات انجام شده در ایجاد امنیت انتخاباتی با بیان اینکه تشدید اقدامات امنیتی، انتظامی و ترافیکی قبل از آغاز انتخابات شروع شده، به هوشمندسازی ماموران انتظامی با آغاز تبلیغات انتخاباتی اشاره و بیان کرد : با برگزاری بیش از 20 جلسه توجیهی چهره به چهره و هوشمندسازی همکاران برای انتخابات، ضمن اینکه نیروی انتظامی مقتدرانه از تلاش ‌های مردم، ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی، جان و مال و ناموس مردم حفاظت می کند، نظم و امنیت را برقرار کرده است.

وی با بیان اینکه در انتخابات این نظم و امنیت را بی منت و بی طرفانه ایجاد می کنیم، افزود : نیروی انتظامی با کارنامه های زرین و درخشان حاضر شده و امسال نیز این کارنامه زرین تر و پر افتخارتر خواهد بود.

سردار مهدیان‌نسب با بیان اینکه آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بی نظمی انتخاباتی را داریم در تشریح دیگر اقدامات نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت اضافه کرد: برای امنیت انتخاباتی 7 هزار نفر به کارگیری کرده‌ایم و از یک هزار و 370 شعب اخذ رأی ایجاد شده در استان با همکاری فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) حفاظت خواهیم کرد.

وی از به کارگیری 430 دستگاه خودرو برای ایجاد امنیت انتخابات خبر داد و عنوان کرد : در روز 29 اردیبهشت که روز اخذ رای است گشت‌های نظارتی در کنار همکارانی که از نیروی انتظامی و سپاه وجود دارند از شعب اخذ رای حفاظت می کنند و دائما از شعب سرکشی خواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اجرای امنیت و بازرسی در 49 نقطه گفت: علاوه بر اینکه آمادگی کامل برای رسیدگی سریع به مطالبات مردم را داریم کنترل جاده ها، جلوگیری از ترافیک و اقدامات کاهش تصادفات و دیگر ماموریت‌هایی که نیروی انتظامی دارد با آمادگی بیشتر از قبل در روز انتخابات انجام می شود.

وی از دراختیار قرار گرفتن یک فروند بالگرد برای مواقع اضطراری برای روز انتخابات خبر داد و ابراز داشت: در ایجاد امنیت هر چه بیشتر و هم افزایی برای هر چه با شکوه تر شدن انتخابات، جلسات تعاملی با نیروهای مسلح، سپاه و دستگاه های قضایی و استانداری برگزار شده است.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه توسط استانداری 116 دستگاه خودرو در روز انتخابات در اختیار انتظامی استان قرار خواهد گرفت، افزود: برگزاری و ایجاد کارگروه های ویژه برای رصد فضای مجازی در پلیس فتا و جلسه تعاملی با دستگاه قضا برای پیشگیری از جرم و رسیدگی به موقع به پرونده ها از دیگر اقدامات است.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از وضعیت امنیت استان از ابتدای سال 96 پرداخت و عنوان کرد : امسال که به تولید و اشتغال نامگذاری شده اقدامات خلاقانه در سطح استان در این خصوص انجام شده است .

فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: 118 اولویت ماموریتی برای همکاران نیروی انتظامی وجود دارد که چهار اولویت برتر است.

وی گفت : یکی از این اولویت ها مبارزه با قاچاق کالا و تهیه و توزیع کنندگان قاچاق است که از ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش کشف کالای قاچاق داشتیم که ارزش کالای قاچاق 20 میلیارد تومان است.

مهدیان نسب از انهدام 30 باند تهیه و توزیع قاچاق کالا از ابتدای سال خبر داد و بیان داشت : قاچاق کالا تاثیر زیادی در عدم تولید و اشتغال دارد بنابراین نگاه ما به مبارزه به قاچاق کالا با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا یک نگاه جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در این است تا بتوانیم به فرامین رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق جامعه عمل بپوشانیم تا یک حرکت خوبی در روند سال با سند افتخار امیز داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان همدان مبارزه با تهیه و توزیع کنندگان و مصرف مواد مخدر را به عنوان دومین اولویت کاری نیروی انتظامی معرفی و اظهار کرد : در استان در بحث جمع آوری معتادین و ولگردهای متجاهر اقدام خوبی صورت گرفته و کمیته مبارزه با عرضه جهادی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 96 در سطح استان حدود 900 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، ابراز داشت: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 98 درصد افزایش کشف مواد مخدر داشتیم.

مهدیان نسب اضافه کرد : علاوه بر این 15 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم و یک هزار و 400 نفر قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر شده‌اند.

وی ماموریت و اولویت سوم نیروی انتظامی استان را قرارگاه مبارزه با سرقت عنوان کرد و بیان داشت : در استان سرقت در چندین سال متوالی کاهش یافته و در سال گذشته 21 درصد کاهش سرقت داشتیم که همین باعث شد همدان به عنوان برترین استان در این خصوص معرفی شود.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال در استان 5 درصد وقوع سرقت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: از 100 درصد وقوع ایجاد شده، 75 درصد منجر به کشف شده است.

وی اولویت سوم نیروی انتظامی را بحث حوزه مشاوره و مدد کاری دانست و عنوان کرد : 85 درصد پرونده‌هایی که در حوزه مشاوره و مددکاری به صورت رایگان در نیروی انتظامی انجام می شود به صلح و سازش ختم شده که در پیشگیری از جرایم، سرقت و آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است.

مهدیان نسب کاهش تصادفات و حوادث جاده ای را به عنوان چهارمین اولویت کاری انتظامی استان برشمرد و بیان داشت: متاسفانه در این خصوص نتوانستیم تصادفات را کاهش دهیم که علت آن این است که سامانه‌های هوشمند نظارتی که در استان اقدامات آن صورت گرفته، هنوز دوربین های آن کاملا فعال نشده که اگر فعال شوند به طور قطع در حوزه کاهش تصادفات تاثیر گذار است.

وی میزان تصادفات فوتی جاده ای در استان را از ابتدای سال 41 مورد برشمرد و اضافه کرد : از ابتدای سال تصادفات فوتی درون شهری نسبت به سال مشابه 22 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه دیگر اولویت های کاری نیروی انتظامی در راستای بسترسازی اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است، گفت : در سطح استان این آمادگی را داریم که برای هر سرمایه‌گذاری که وارد استان می شود امنیت جامع و کامل برای فعالیت های اقتصادی به صورت ویژه برقرار کنیم.

وی در ادامه سخنان با اشاره به مزاحمت های اینترنتی، افزود: برداشت های اینترنتی با 31 درصد افزایش بیشترین تخلفات و جرائم فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

مهدیان نسب اظهار داشت: در رابطه با فضای مجازی 27 مورد در سطح استان کنترل تخلفات را داشتیم که در حدود 11 درصد افزایش یافته و برای آن پرونده تشکیل و با آن برخورد شده است.

وی با بیان اینکه 43 درصد فوتی‌های در شهر و جاده، موتورسواران جوان هستند، گفت: درطرح توقیف موتورسیکلت های مزاحم و متخلف و خودروهای که ایجاد مزاحمت می کنند طرح خاصی ایجاد کرده ایم.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش پایانی سخنان خود به پاره کردن بنرهای تبلیغانی کاندیداها اشاره و تصریح کرد: پاره کردن بنرهای تبلیغاتی در شأن مردم همدان نیست، چرا که همدان دارای فرهنگ غنی، دین و معنویت است و پلیس این موضوع را پیگیری و مسببان این اقدام را شناسایی و با آنها برخود خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار