مدیر بنیاد فرهنگی آرش

رشد مدرسه‌سازی در بستر حمایت دولت شکل می‌گیرد

مدیر بنیاد فرهنگی آرش گفت: در کشور نیازمند ساخت مدرسه هستیم چراکه مدراسی که توسط خیرین ساخته می شود کافی نیست و هر گاه مدرسه‌سازی در کشور رشد کرد، زمانی بود که دولت بستر شکوفایی ساخت و ساز مدارس را فراهم کرد.

کد مطلب: ۶۲۲۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

اردیبهشت‌ماه به مدارس حال و هوای دیگری می‌دهد، دانش‌آموزان بیش از پیش عاشق معلم‌هایشان می‌شوند و معلم‌ها محبوب قلب و جان بی‌مثال دانش‌آموزان. اردیبهشت به هفته‌ی معلم که می‌رسد جنب و جوش مدارس را بیشتر می‌کند و معلمان را سبک‌بال‌تر از آن همه ابراز عشق دانش‌آموزان.

معلمی یعنی شکیبایی در قدم به قدم با دانش آموزان پیش رفتن و همیشه این شکیبایی قابل ستایش است. همیشه هستند قدرشناسانی که دست به کار شوند و از آنان که آموختن و رویا ساختن و به رویاها رسیدن را در فرزندان این مرز و بوم به ثمر می‌نشانند.

در هفته ای که گذشت، بنیاد فرهنگی آرش از بیش از 700 معلم به همراه خانواده‌هایشان در شهر میاندرود تجلیل به‌عمل آورد. بنیاد فرهنگی آرش تاکنون بیست مدرسه را تحت پوشش قرار داده که از این تعداد 14 مدرسه در میاندرود قرار دارد.

در این آیین علاوه بر معلمان و خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار مازندرانی، مسئولین دولتی نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران در این مراسم با اشاره به از خودگذشتگی معلمان، از آنها به عنوان معمار قلب‌ها یاد کرد که با سرانگشتان معرفت، نور معرفت را در دلها می‌کارند.

جعفر قمی گفت: «فضیلت و بزرگی یک جامعه از احترام گذاشتن آن به علم و معلم است، چون معلم است که انسان و خردساز است. به همین خاطر امروز در جوامع و کشورهای پیشرفته، ثروت خود را علم می دانند.»

وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین که هیچ گنجی بهتر از علم نیست، تصریح کرد:« آنچه بشریت دارد مرهون زحمات معلمین است، چرا که آنها چگونه زیستن را به ما می آموزند.»

هدفمندی معلمان و تحول مدارس

مدیر آموزش و پرورش میاندورد نیز از زندگی به عنوان کشتزار آخرت یاد کرد و گفت: «آموزندگان مدیریت و دانشمندان تعلیم و تربیت بر این باورند هنر آن است که معلمان می آموزند. معلمان عاشق، دلسوز و آگاه از هیچ، هدف می سازند. آنها هستند که به نظر کیمیا می کنند.»

بهروز عرب خزائلی با بیان اینکه معلمان هدفمند، مدارس را متحول می کنند، گفت: «این معلمان هستند که می توانند مدارس را از یکنواختی و آموزش صرف، خارج و به بوستانی متنوع، دلچسب، رنگارنگ و نشاط انگیز تبدیل می کنند.»

وی تبدیل مدرسه به کیفیتی جذاب‌تر از خانه که طراوت و چالاکی در آن به اعتدال رفتاری می‌رسد را هنر معلمان عنوان کرد و گفت: «هدف آموزش و پرورش نیز جز این نیست.»

نیازمندی مدارس ما شور، شوق و عشق معلمان است

مدیر بنیاد فرهنگی آرش در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا هنوز نیاز به مدرسه سازی داریم، گفت: «هنوز نه تنها در مازندران، که در ایران عزیز نیازمند ساخت مدرسه هستیم چراکه مدراسی که توسط خیرین ساخته می شود کافی نیست. هر گاه که مدرسه سازی در کشور رشد کرد، زمانی بود که دولت بستر شکوفایی ساخت و ساز مدارس را فراهم کرده است.»

فرهاد شاهسوارانی با بیان اینکه اعتباری که برای ساخت مدرسه و توسعه آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است 30 درصد بودجه کشور است، ادامه داد: «متاسفانه این رقم در میانگین کشور به 10 درصد و در مازندران به هفت درصد رسیده است.»

شاهسوارانی هزینه کردن در آموزش و پرورش را بزرگترین سرمایه گذاری در کشور دانست و افزود: «مدرسه سازی تنها نیاز ما نیست؛ نیازمندی مدارس ما شور، شوق و عشق معلمان است، تا رضایت این قشر فراهم نشود نمی‌توانیم شاهد شکوفایی و توسعه در کشور باشیم.»

مدیر بنیاد فرهنگی آرش با بیان اینکه خیری با پول نیست که با عشق است، گفت: «برای مدرسه سازی و مدرسه یاری احتیاج نیست افراد فقط از پولشان بگذرند باید از عشق عبور کرد. نیمکت های چوبی بیشترین میوه ها را خواهند داد اگر ریشه در وجود معلم داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار