مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

دو برابر شدن زیرساخت های فیزیکی آموزش و پرورش استان اصفهان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: زیرساخت های فیزیکی آموزش و پرورش استان در حوزه رفاهی و فرهنگی در مدت حدود چهار سال اخیر دو برابر شده است و این افتخار بزرگ در حالی صورت گرفته است که آموزش و پرورش استلان اصفهان با مشکلات مالی بسیاری مواجه بوده است.

کد مطلب: ۶۲۱۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا اصفهان ، محمد حسن قائدیها در نشست مطبوعاتی مسئولان آموزش و پرورش استان اصفهان با اصحاب رسانه ضمن اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش در طول کمتر از 4 سال اخیر اظهار کرد: امسال آغاز بزرگداشت مقام معلم را با سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: در روز بزرگداشت مقام معلم اقدام به افتتاح چندین پروژه و همچنین تجلیل از معلمان نمونه استانی، مناطق و نواحی کردیم.

محمد حسن قائدیها ادامه داد: شیوه انتخاب معلم نمونه طی چند سال گذشته طبق دستورالعمل خاصی به معلمان ارسال می شد به طوری که عموم معلمان احساس رضایت کامل نداشتند به همین دلیل از سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تکلیف کرد که استان ها طرحی را به وزارت ارائه دهند و بر این اساس استان اصفهان طرح شیوه انتخاب معلم نمونه را پیشنهاد داد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران، شیوه نامه مربوط به نحوه انتخاب معلم نمونه استان اصفهان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت به این صورت که معلمان در هر واحد آموزشی، اقدام به تعریف شاخص برای معلم نمونه می کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: امسال نیز طرح سال گذشته را بعد از رفع ایرادات دستورالعمل به اجرا گذاشته شد و در روز 12 اردیبهشت از تعدادی از معلمان تجلیل به عمل آمد و معلمان در 8 گروه تقسیم شدند.

وی تصریح کرد: سهمیه معلمان برگزیده منطقه، 768 نفر، 139 نفر از مدیران، 93 نیروی خدماتی به عنوان معلم یار و در مجموع نیز از هزار نفر معلم به معنای عام و معلم یار تجلیل به عمل آمد.

محمد حسن قائدیها اضافه کرد: سهمیه استانی، 261 نفر معلم نمونه استانی از بین منطقه ای ها بودند که 144 نفر آنها معلم و دبیر و 64 نفر از مدیران و 53 نفر از معلم یاران استانی برگزیده شدند و مجموع معلمان نمونه شهرستانی و استانی نیز 1261 نفر انتخاب شدند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: سیاست ما در بحث انتخاب معلم نمونه با توجه به اسناد بالادستی، تعیین معلمان برگزیده توسط معلمان بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در طول کمتر از 4 سال گذشته پروژه های متعددی از جمله بزرگترین کلینیک پزشکی و دندانپزشکی کشور در اصفهان، مجموعه سالن های همایش در مجموعه خانه معلم شماره 3 افتتاح شد.

وی ادامه داد: در حوزه رفاهی و فرهنگی نیز اقدام به دو برابر کردن زیرساخت های فیزیکی کرده ایم همچنین در حوزه متوسطه نیز، استان اصفهان در طول سه سال گذشته رتبه دوم و سوم کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است.

محمد حسن قائدیها ادامه داد: میانگین سطح نمرات نهایی دروس متوسطه پایه سوم حدود 1 نمره افزایش داشته است، همچنین تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی دو برابر شده است و هم اکنون 40 پژوهش سرا در استان اصفهان فعالیت دارد.

وی اعلام کرد: در ایام نوروز 107 پایگاه مطالعات نوروزی دانش آموزان اقدام به ارائه خدمات رسانی می کردند که مورد استقبال جمع زیادی از دانش آموزان قرار گرفت.

محمد حسن قائدیها ادامه داد: کسب مقام های برتر در جشنواره ها و مسابقات گوناگون در حوزه های مختلف، مورد تجلیل قرار گرفتن آموزش و پرورش توسط 8 دستگاه اجرایی در استان در سال 95، رتبه اول کشوری استان اصفهان در بحث ستاد خدمات سفر شهری در رزرو اینترنتی و تعداد پذیرش مسافر و میزان رضایتمندی، رشد 100 درصدی در اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور، رشد 53 درصدی حضور دانش آموزان در جشنواره های علمی، رتبه اول شورای آموزش و پرورش در طول سه سال و ... از دیگر دستاوردها و افتخارات آموزش و پرورش استان اصفهان می باشند.

وی با اشاره به بحث هدایت تحصیلی گفت: امسال اقدام به تشکیل کمیته مربوطه در حوزه معاونت آموزش متوسطه و معاونت پرورشی کردیم و بعد از بررسی ایرادات سال گذشته، وارد مرحله جدیدی از هدایت تحصیلی می شویم به نحوی که آموزش های ویژه اولیای دانش آموزان در مدارس ارائه شد.

در ادامه این نشست همچنین اکبر پناهی، معاون پژوهش، برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نحوه انتخاب معلمان نمونه در استان اصفهان براساس دستورالعمل مربوطه توضیحات کامل و جامعی را ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار