حفاظت از عرصه‌های طبیعی مهم‌ترین ماموریت منابع طبیعی استان مرکزی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی مهم‌ترین ماموریت این اداره کل را حفاظت از عرصه‌های طبیعی عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۲۰۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، یوسف یوسفی در جلسه شورای عالی قضایی استان مرکزی که با موضوع اراضی ملی تشکیل شد، افزود: وسعت بالای منابع طبیعی نشان از اهمیت حفظ، توسعه، اصلاح و بهره برداری صحیح از این عرصه های خدادادی برای جلوگیری از مشکل های زیست محیطی دارد.

وی حفظ وضعیت موجود با ترویج و تبلیغ، توسعه مشارکت مردمی، مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری، انجام اقدام های فرهنگی و تعامل با دستگاه های دولتی، خصوصی و تجهیز نیروی انسانی را از اولویت های منابع طبیعی برای کاهش و جبران تخریب های عرصه های طبیعی دانست.

معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری کل استان مرکزی نیز گفت: در بخش هایی از استان دیده شده که اشخاص بدون رعایت ضوابط قانونی با مراجعه به کمیسیون های 147 و 148 قانون ثبت اقدام به دریافت سند مالکیت نسبت به اراضی ملی واقع در حریم محدوده خدماتی شهر نموده اند.

غلامرضا ملک محمدی افزود: با توجه ارزش اینگونه اراضی و احتمال تجاوز به اراضی ملی در این قسمت ها مقرر شد که مجددا ادارات ثبت و منابع طبیعی و راه و شهرسازی با نظارت حوضه های قضایی نسبت به شناسایی اسناد رسمی مالکیت بودن این قسمت ها صادر شده اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در صورتی که این زمین ها در نقشه اراضی ملی واقع شده باشد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جهت ابطال اسناد رسمی اینگونه پلاک ها اقدام نماید.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان مرکزی در خصوص نیروی انسانی و منابع مالی اظهار کرد: از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری مرکزی و پیگیری دادستان کشور نسبت به اختصاص منابع مالی لازم و نیروی انسانی به منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار