استاندار اردبیل:

طرح های عمرانی دولت یازدهم در استان اردبیل در حال نتیجه دادن است

استاندار اردبیل گفت: طرح های زیربنایی دولت یازدهم در استان اردبیل بتدریج در حال نتیجه دادن بوده و تاثیرگذاری آن در روند توسعه استان بزودی برای همگان ثابت خواهد شد.

کد مطلب: ۶۲۰۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، مجید خدابخش در نشست مدیران استان که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با ارائه گزارش کوتاه از اقدام های دولت یازدهم در این استان گفت: برای اجرای طرح های مهم آبی در اراضی پایاب سد خداآفرین در شمال این استان یک میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است .
وی با بیان اینکه این طرح ها به سرعت در حال اجرا می باشند، گفت: در 2 سال اخیر 9 هزار و 400 میلیارد ریال و امسال نیز هفت هزار و 700 میلیارد ریال به این طرح پرداخت شده و کارگاههای آن با اشتغال زایی بیش از سه هزار نفر فعالیت دارند .
استاندار اردبیل گفت: تا پایان امسال 20 هزار هکتار از زمین های پایاب سد خداآفرین به بهره برداری خواهد رسید .
خدابخش همچنین تصویب گمرک مرزی اصلاندوز از سوی هیات دولت به عنوان مرز ریلی و مطالعه ایجاد بندر خشک در این مکان را از دیگر اقدام های اخیر دولت یازدهم در اردبیل دانست و افزود: با این اقدام اردبیل از طریق شبکه ریلی به جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد که به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه و منطقه قفقاز محسوب می شود .
وی همچنین از تکمیل نیروگاه بخار اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرحله اول این طرح بزرگ در سال آینده به بهره برداری می رسد .
استاندار اردبیل اضافه کرد: سدهای احمدبیگلو ، عمارت و تازه کند نیز تا پایان امسال آبگیری خواهند شد و سد گیوی در چند روز آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد و در تلاش برای ایجاد ردیف اعتباری به زمین های پایاب این سد هستیم .
گفتنی است: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای یک دیدار یک روزه از استان وارد اردبیل شد.

معصومه ابتکار از دریاچه شورابیل به عنوان منطقه حفاظت شده بازدید کرده و در جمع تشکل های مردم نهاد ، جوانان و مدیران استان حضور یافته و سخنرانی کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار