دانش آموران به مهارت های زندگی اشرافیت کامل داشته باشند

معاون برنامه ریزی، پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: نظام تعلیم و تربیت باید به گونه ای باشد که دانش آموران به مهارت های زندگی اشرافیت کامل داشته باشند.

کد مطلب: ۶۲۰۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی، در همایش بزرگ استانی تجلیل اولیا از مربیان که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه اخلاق و اخلاق مداری باید در جامعه نهادینه شود؛ اظهار کرد: اخلاق مداری یکی از مهم ترین عنصر های جامعه بوده و تازمانی که این مهم نهادینه نشود ابعاد دیگر ساحت های تربیتی و نیز هدف نهایی سند تحول بنیادین که رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است محقق نخواهد شد و این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که تمام عوامل موثر در تعلیم و تربیت نقش خود را درست ایفا کنند.

محمدی سیاست، حاکمیت، رسانه، فرهنگ و خانواده را از عوامل تاثیر گزار در تربیت عنوان و خاطر نشان کرد: امروزه این معلمان نیستند که صرفا وظیفه تعلیم و تربیت را در جامعه برعهده دارند بلکه خانواده ها نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش وظیفه دارند نقش خود را در قبال تربیت و تعلیم فرزندان به خوبی ایفا نمایند.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بیان کرد: اولیا، دانش آموزان و معلمان هر سه از عوامل تاثیر گذار و از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت هستند که هر یک باید به درستی ایفای نقش کنند.

وی افزود: یکی دیگر از ساحت ها و ابعاد تعلیم و تربیت بحث علم و فناوری است، نظام تعلیم و تربیت باید به گونه ای باشد که دانش آموران به مهارت های زندگی اشرافیت کامل داشته باشند.

«ولی حسینی» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز در این برنامه اظهار کرد: نباید در تداوم مسایل آموزشی از مسائل پرورشی و همچنین رعایت آداب و معارف انسانی غافل شویم.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت ارتقای یک جامعه به کیفیت ارتقای نظام تعلیم و تربیت بستگی دارد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از معلمان دبستان دخترانه شاهد میر آقایی ناحیه یک استان توسط اولیاء دانش آموزان تجلیل به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار