اجرای طرح ملی "داناب" در ملکان;

نیکجو: نجات آب با بسیج همگانی ممکن است

طرح ملی دانش آموزي نجات آب "داناب" به طور نمادين در،مدرسه نمونه دولتی نخبگان با حضور مسئولین استان و شهرستان ملکان افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۲۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملکان در این آیین، ضمن اشاره به ارزش و اھمیت آب به عنوان عنصری بی بدیل ، بر ضرورت التزام عملی به رعایت فرھنگ مصرف بھینه آب تأکید کرد .

حمید نیکجو با اشاره به چگونگی نحوه اجرای طرح داناب،خاطرنشان کرد :نقش دانش آموزان و خانواده ھای آنھا در حفاظت از منابع آب مھم است و انتظار می رود دانش آموزان کلیه مناطق شھری بویژه روستایی با مشارکت فعال خود در این طرح ، برنامه ریزان این طرح را در دستیابی به اھداف یاری رسانند .

در این مراسم مدیر آب منطقه ای شهرستان نیز با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در آگاه سازی نسل آینده و مدیریت صحیح مصرف آب ، افزود: طرح داناب با هماهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه و همکاری مشترک اداره کل آموزش و پرورش و آب منطقه ای استان و با هدف آگاه سازی قشر جوان و دانش آموزان با مسایل و چالش های آب اجرا میشود .

نصیری ھمچنین،کاھش آبدھی چاه ھا،چشمه ھا و قنوات ، نشست زمین و کاھش ظرفیت حجم مخازن طبیعی، شور شدن تدریجی آنھا و ایجاد محدودیت در تأمین نیازھای شرب و صنعت را از تبعات افت سطح آب زیرزمینی برشمرد

در ادامه ایران نژاد به نمایندگی از سازمان آب منطقه ای استان ضمن اشاره به چارچوب و فرایند اجرای طرح داناب، گفت : طرح داناب با نظام‌های هفت‌گانه‌ آموزشی، مشارکتی، ارتباطی، رسانه‌ای، انگیزشی و تشویقی، ارزیابی و ارزشیابی، مستند‌سازی و گزارشات در مدارس اجرا می‌شود.و بر اساس همین مراحل هفت‌گانه است که روند اجرایی طرح داناب تعریف می‌شود .

وی افزود : هدف از اجرای طرح داناب آگاهی‌بخشی و تغییر نگرش و ارزش های گروه های مخاطب نسبت به مقوله آب است. و در واقع این روش سه گانه مدلی است که مؤلفه‌های شناختی، انگیزشی و نهایتاً رفتاری را پوشش می‌دهد. نتیجه مورد نظر نیز افزایش آگاهی، حس مسئولیت دانش‌آموزان در پایان دریافت آموزش‌هاست .

درادامه بعداز اجرای سرود ونمایش طنزتوسط گروه سرود ونمایش امور آب از سوی سازمان دانش آموزی استان تقی نسب از عوامل اجرایی این طرح(مدیر ومعاونین) تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار