ارزشمندترین جلوه معلمی را می توان در مدارس عشایری مشاهده کرد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم تجلیل از معلمان عشایری لرستان گفت : گرچه ذات معلمی با واژه ای چون ایثار ، فداکاری و خدمت صادقانه عجین شده است ولی ارزشمندترین جلوه معلمی را می توان در مدارس عشایری مشاهده کرد .

کد مطلب: ۶۱۹۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، خدانظر دریکوند در این مراسم که در اردوگاه فرهنگی تربیتی آیت الله کمالوند شهرستان خرم آباد برگزار شد ، افزود : مایه افتخارو مباهات آموزش و پرورش است که در مناطق محروم و صعب العبور هم دانش آموزان از فرصت آموزشی برابر بهره مند هستند و معلمانی با عشق و علاقه وصف نشدنی به خدمت به فرزندان این مرز و بوم مشغولند .

وی در ادامه به شور ، نشاط و پویایی دانش آموزان عشایر اشاره کرد و افزود : این شورو شادمانی نشان از تلاش و کوشش معلمان عزیزی دارد که به تعلیم و تربیت فرزندان عشایر مبادرت می کنند .

دریکوند به اهمیت دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود : ماندگارترین خاطرات انسان مربوط به دوران دبستان است و این مسئله ضرورت توجه بیشتر به این دوره را مضاعف می کند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به رسالت دستگاه تعلیم و تربیت برای تحکیم هویت ملی و زنده نگهداشتن فرهنگ بومی و محلی اشاره کرد و تاکید کرد : باید تلاش کنیم تا میراث دار فرهنگ و هنر اصیل لرستان باشیم و این فرهنگ را به نسل آینده انتقال دهیم .

دریکوند در ادامه به ضرورت تدوین کتب ویژه آموزش و پرورش چند پایه و برگزاری دوره های آموزشی مدارس چند پایه اشاره کرد و گفت : چندین سال است که معلمان ما در مناطق عشایری و روستایی به صورت چند پایه تدریس می کنند و می بایست برای آموزش تخصصی معلمان چند پایه برنامه ریزی کرد .

وی آموزش مهارت های زندگی را اصلی انکارناپذیر در دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و تصریح کرد : خروجی آموزش و پرورش باید تربیت دانش آموزانی باشد که در بتوانند در خدمت جامعه باشند و منافع جمعی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

در ابتدای این مراسم نصراله بازگیران رئیس آموزش و پرورش عشایری در سخنانی به بیان گزارشی از فعالیت های معلمان عشایری پرداخت و گفت : روحیه کار و خدمت صادقانه را می توان در مناطق عشایری دید که بدون کمترین توقع و چشمداشتی در ارتقای کیفیت آموزش و خدمت به فرزندان عشایر مشغول هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار