گزارش پانا از مسابقات تکنوازی دانش آموزان آذربایجان شرقی/

دانش آموزی که وقتی بچه بود سراغ سنتورپدرش میرود/موسیقی زبان بیان احساس

موزیسین نوجوان تبریزی گفت: وقتی آهنگ کلاسیک می شنیدم احساساتم برانگیخته می شد و این حس به من دست می دادکه می توانم احساسم را با موسیقی به دیگران بیان و با آن ها ارتباط برقرار کنم.

کد مطلب: ۶۱۸۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

فرزانه ارجمند دانش آموز پایه نهم از مدرسه فرزانگان ناحیه 2 تبریز و نوازنده گیتار در حاشیه مسابقات استانی تک نوازی در مجتمع آموزشی طرح نو در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: 2 سال است موسیقی کار می کنم و به موسیقی کلاسیک بیشتر علاقه دارم.

وی افزود: وقتی آهنگ کلاسیک می شنیدم احساساتم برانگیخته می شد و این حس به من دست می دادکه می توانم احساسم را با موسیقی به دیگران بیان و با آن ها ارتباط برقرار کنم و از بین سازها وقتی صدای گیتار را می شنیدم بیشتر خوشم می آمد.

موزیسین‌ نوجوان تبریزی با بیان این که اولین بار است که در مسابقات فرهنگی شرکت می کنم، ادامه داد: چندین دوره در کنسرت های کارگاهی کار کردم و یک بار هم در ارکستر سمفونی برای اجرای اپرای شمس تبریز شرکت کردم و این مسابقات نیز جزو یکی دیگر از تجربه هایم است.

وی گفت: خانواده ام مشتاق و پشتیبان و حامی من هستند و پدرم نوازنده سه تار بود و خانوده مادری ام نیز به نوازندگی علاقه دارند.

دانش آموز تبریزی اضافه کرد: نوازندگی به درسم نیز کمک می کند و احساس می کنم از وقتی به دنیای موسیقی وارد شدم در درسم تاثیر مثبت گذاشته است.

ارجمند بیان کرد: روزی یک ساعت تمرین موسیقی دارم و با برنامه ریزی می توان هم به درس و هم به رشته مورد علاقه رسیدگی کرد.

توانایی خودم را به نمایش گذاشتم

فائزه ولی زاده نوازنده ویلن و دانش آموز پایه هفتم مدرسه شهید رجایی از ناحیه 4 تبریز نیز گفت: سه سال است سراغ موسیقی رفته ام .

وی افزود: در تابستان اوقات فراغتمان زیاد است بنابراین پدرم پیشنهاد داد که در کلاس موسیقی ثبت نام کنم تا از تابستان بهره کافی را ببرم.

موزیسین‌ نوجوان تبریزی اضافه کرد: در کلاس موسیقی گفتند قبل از ویلون باید دوره های بیس و فولوت را سپری کنم و بعد از شرکت در کنسرت کارگاهی، ساز انتخابی را شروع کردم.

ولی زاده د خصوص مسابقات گفت: رقابت ها سخت بود و همه رقبا آماده بودند ولی مهم این است که توانایی خودمان را به نمایش بگذاریم.

دانش آموز تبریزی با بیان این که تمرین کافی داشتم و هر روز تمرین می کنم، افزود: این مسابقات اولین بار است شرکت می کنم ولی برای افراد تازه وارد در کنسرت آموزشگاه شرکت داشتم تا ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

وی با بیان این که انگیزه برای رسیدن به هدف خیلی مهم است و سبب موفقیت می شود، گفت: دوست دارم یک هنر داشته باشم لذا به دوستان خود توصیه می کنم علاوه بر درس سراغ رشته های مورد علاقه خود درزمینه هنر یا ورزش بروند.

سطح مسابقات بالا بود

کیمیا وثوقی پایه هفتم مدرسه تقی پور از مراغه و نوازنده تار در گفت و گویی اظهار داشت: از 5 سالگی موسیقی را شروع کردم.

وی با بیان این که به دوستان خود توصیه می کنم سراغ هنر بروند، افزود: سطح مسابقات بالاتر از آنچه تصور می کردم، بود و هدفم از شرکت در مسابقات این بود که می خواستم خودم را محک بزنم.

مراسم های مدرسه فرصتی برای تمرین بیشتر نوازندگی است

باران لطفی دانش آموز پایه هفتم از مدرسه نمونه دولتی استاد هشترود و نوازنده تار گفت: از ششم ابتدایی موسیقی را شروع کردم برای همین تمرین تمرین کمی داشتم.

موزیسین نوجوان هشترودی بیان داشت: رقیبان سرسخت بودند برای همین نیاز هست سال های بعد بیشتر کار کنم.

وی افزود: موسیقی به درسم کمک نیز می کند و فقط در اوقات فراغت و تقریبا روزی نیم ساعت تمرین می کنم.

دانش آموز تبریزی در خصوص هدفش از شرکت در مسابقه اظهار داشت: برای رسیدن به هدف های بزرگتر،خواستم با صحنه بیشتر آشنا شوم.

لطفی گفت: در مراسمات مدرسه فرصت می دهند تا برای دانش آموزان اجرا کرده و تجربه بیشتری از اجرا کسب کنم.

وقتی بچه بودم سراغ سنتور پدرم رفتم

مونا فیروزیان دانش آموز پایه نهم دبیرستان شهید فیض زاده از ملکان نیز گفت: 4 سال است موسیقی را شروع کردم.

وی اظهار داشت: پدرم سنتور داشت و اجازه نمی داد کسی به آن دست بزند وقتی بچه بودم یک روز وقتی مغازه بود سراغ سنتورش رفتم وقتی این صحنه را دید فهمید به موسیقی علاقه دارم.

موزیسین ملکانی گفت: سومین بار است در مسابقات شرکت دارم و یک مقام سوم استانی دارم امسال برخی مشکلات باعث شد تا من دیروز فهمیدم باید در مسابقات استانی شرکت کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار