امام جمعه شهرستان آیسک

مشکلات اقتصادی کشور زمانی حل می شود که به تولید و توان داخلی توجه شود

امام جمعه شهرستان آیسک گفت :مشکلات اقتصادی کشور زمانی حل می شود که به تولید و توان داخلی توجه شود و تکیه بر ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی باشد و منتظر بیگانگان نباشیم. و تکیه بر ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی باشد و منتظر بیگانگان نباشیم.

کد مطلب: ۶۱۷۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان جنوبی ، حجت الاسلام و المسلمین حامد عرب امام جمعه آیسک در جمع نمازگزاران با تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه با توصیه به رعایت تقوی گفت: انسان با تقوی کسی است که از آنچه او را به سمت گناه می کشاند پرهیز کند .

وی با اشاره به اینکه اسلام برای تعالی بشر و نوع تعاملات وی با خود، جامعه و .. برنامه ارائه داده است گفت: انسان دارای دو بعد روحانی و جسمانی است که ما انسان ها اغلب جسم و ظاهر را می بینیم و برای دردهای جسمانی به دنبال درمان می رویم اما برای حل دردهای روحی و مشکلات روحی خودمان مثل دروغ، غیبت و .. تلاش نمی کنیم.

وی تاکید کرد :برای آرامش روانی جامعه باید به دستورات اسلام توجه کنیم.

وی با بیان این که اسلام به بهداشت و سلامت عقل هم توجه کرده است گفت: اسلام تاکید دارد اصول اعتقادی خود را بر اساس عقل بپذیریم.

خطیب جمعه آیسک همراهی با نادانان، گوش ندادن به نصایح خردمندان، بیهوده گویی، خودپسندی، شراب خواری و ... را از عوامل تباهی عقل برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین عرب با اشاره به اینکه روزی هر انسانی خواهد مرد گفت: قبل از اینکه مرگ ما در بر بگیرد به حساب نفس خودمان رسیدگی کنیم چرا که حساب و کتاب در آن دنیا واقعا سخت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عرب در خطبه دوم نیز با توصیه به رعایت تقوای الهی مناسبت های پیش رو (روز پاسدار وروز جانباز ،روز معلم، روز عقیدتی سیاسی سپاه، روزکار و کارگر و روز شوراها) را تبریک گفت.

وی با تاکید بررعایت اخلاق سیاسی گفت: این روزها برخی صحبت ها، شعارها و الفاظ در سخنان کاندیداها مطرح می شود که می توان برداشت های متفاوتی از آن داشت و باید به دقت به آن توجه کرد.

یکی از مباحثی که امروز مطرح است موضوع تعامل با دنیاست. وی با توضیح این مطلب که ما قائل به این مساله نیستیم که دور کشور حصار بکشیم و تعامل با دنیا نداشته باشیم تصریح کرد: در یک تعامل خوب باسایر کشورها بایدرعایت احترام، عزت ملی و حسن همجواری لحاظ شود.

وی تصریح کرد: ما با آمریکا تا زمانی روحیه استکباری و خوی گرگ منشی را داشته باشد تعاملی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام عرب یکی دیگر از موضوعات مطرح شده را بحث رونق اقتصادی برشمرد و افزود: آمارها به تنهایی مشخص کننده ی رونق اقتصادی نیست بلکه این توان و قدرت خرید مردم و وضعیت تولید و کارخانه هاست که تعیین کننده ی رونق اقتصادی است .

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور زمانی حل می شود که به تولید و توان داخلی توجه شود و تکیه بر ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی باشد و منتظر بیگانگان نباشیم. و البته نقش کارگران در عرصه ی تواید بسیار مهم است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص اینکه مردم از خرید کالاهای خارجی که در داخل تولید می شود پرهیز کننداظهار داشت:با خرید کالای خارجی در واقع برای خارجی ها کار ایجاد کرده ایم ،از طرفی مسولین هم باید تلاش کنند بر کیفیت تولیدات داخلی افزوده شود و جنسی که مشابه خارجی دارد وارد نشود.

وی با گرامیداشت 12 اردیبهشت سال روز شهادت استاد مطهری و روز معلم درباره نقش کلیدی معلم و جایگاه رفیع وی در انسان سازی سخن گفت و افزود: دغدغه های معلمین به خصوص در بحث معیشت باید مورد توجه مسولین قرار بگیرد.

وی وظیفه اصلی معلم را ایجاد روحیه تفکر و تعقل و فرهنگ مهارت آموزی برشمرد و برای فرهنگیان در امر خطیر آموزش و پرورش آرزوی موفقیت کرد.

خبرنگار پانا : عبداله افخمی راد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار