معاون مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

با اجرای تبصره 75 در هنرستان ها بخش عمده ای از هزینه ها جبران می شود

معاون مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق برنامه آموزش به همراه تولید بر اساس تبصره 75 قانون بودجه کشور هنرستان ها این توانایی را دارند که محصولات یا خدماتی را ارائه کنند و درآمد حاصل از آن را بر اساس سهم هایی که در قانون پیش بینی شده بین هنرجویانی که در آن فعالیت داشته اند و هنرآموزان و هنرستان تقسیم کنند.

کد مطلب: ۶۱۶۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، محسن شهرستانی،که در جمع هنرجویان و هنرآموزان هنرستان نور شهرستان ملارد حضور داشت، ضمن اشاره به موضوع تبصره 75 قانون بودجه کشور، آموزش به همراه تولید را از موضوعات مطرح شده در این قانون خواند و گفت: طبق برنامه آموزش به همراه تولید بر اساس تبصره 75 قانون بودجه کشور هنرستان ها این توانایی را دارند که محصولات یا خدماتی را ارائه کنند و درآمد حاصل از آن را بر اساس سهم هایی که در قانون پیش بینی شده بین هنرجویانی که در آن فعالیت داشته اند و هنرآموزان و هنرستان تقسیم کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: بدین ترتیب با اجرای این تبصره بخش عمده ای از هزینه های هنرستان ها جبران می شود و می‌توانند درآمد حاصله را برای تجهیز هنرستان هزینه نمایند، به علاوه پشتیبانی خوبی از هنرجویان می شود و آنها را برای ادامه کار و راه اندازی کسب و کار مناسب تشویق نماید.

معاون مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم کاردانش وزارت آموزش و پرورش از اجرای مطلوب این تبصره در هنرستان های کشاورزی خبر داده و افزود: اجرای تبصره 75 در هنرستان های کشاورزی به خوبی انجام می شود و در سالهای اخیر این تبصره را به هنرستان های صنعتی و خدماتی گسترش دادیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تلاش می شود خدمات ارائه شده یا محصولات تولید شده با استاندارهای بازار منطبق شود تا تولیدات به نحو مطلوبی ارائه گردد.

لازم به توضیح است معاون مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم کاردانش وزارت آموزش و پرورش به همراه جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان کاردانش نور شهرستان ملارد بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار