استاندار کردستان:

جامعه باید بستر پذیرش معتادان بهبود یافته را مهیا کند

استاندار کردستان گفت: باید با حمایت از معتادان بهبود یافته آنها را برای بازگشت مجدد زندگی امیدوار کرد و در این راستا جامعه باید بستر لازم را برای پذیرش معتادان بهبود یافته مهیا کند.

کد مطلب: ۶۱۴۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: باید شرایط بهبودی کامل معتادان را فراهم کنیم زیرا در غیر این صورت بازگشت این افراد به اعتیاد، ضربه بزرگی به اجتماع وارد می کند و این اتفاق نشان از بی فایده بودن درمان است.

وی افزود: با وجود اینکه اماکن نگهداری معتادان هزینه بر است اولی باید با تمام توان برای کمک به ترک اعتیاد معتادان، گام برداشت.

استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه معتادان همواره مورد شماتت اجتماع قرار می گیرند بنابراین این افراد تلاش می کنند اعتیاد را در جامعه تکثیر دهند و این کار را با توزیع و فروش مواد مخدر انجام می دهند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید از امکان آلوده شدن دیگران ممانعت کنیم زیرا آسیب ها و به خصوص اعتیاد همواره در جامعه وجود دارد ولی با تلاش و همکاری می توان آن را به صفر نزدیک کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه برخورد با معضل مواد مخدر در جامعه بسیار پیچیده است، اظهار داشت: نکته مهم در این راستا این است که مواد مخدر بخش قابل توجهی از اقتصاد و مسائل مالی جهانی را به خود اختصاص داده که درآمد بسیار بالایی را برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان ایجاد کرده است.

استاندار کردستان اذعان داشت: کردستان در سال 95 در زمینه برگزاری برنامه های و جلسات پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرد که این مهم نشان از تلاش بخش های مختلف استان در این زمینه دارد.

وی مجموعه شورای مبارزه با مواد مخدر استان را باانگیزه دانست و اضافه کرد: کار باید با جدیت دنبال شود و کارهای جدیدی نیز در این رابطه در دستور کار قرار گیرد.

زاهدی در پایان خاطر نشان کرد: با ابتکارات جدیدی در زمینه مبارزه با مواد مخدر بایستی به جایی برسیم که همه مردم احساس مسئولیت کنند و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد درسطح اجتماع باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار