استاندار اردبیل:

طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد در دست مطالعه است

استاندار اردبیل گفت: طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و برای تسهیل اجرای این طرح مطالعات امکان ‌سنجی توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

کد مطلب: ۶۱۳۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل افزود: اجرای طرح راه‌ آهن اردبیل به پارس ‌آباد یکی از اولویت های اساسی است که با جدیت پیگیری می شود .
وی گفت: اجرای این طرح در جدول 19 قانون بودجه درج شده ‌و انتظار می ‌رود با اجرای این طرح گام بزرگی در توسعه و پیشرفت استان اردبیل به ویژه شهرستان پارس‌ آباد ایجاد شود .
استاندار اردبیل افزود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه نیز با جدیت پیگیر طرح راه‌ آهن اردبیل به پارس‌ آباد هستند و در مدت زمان مشخص عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد .
خدابخش همچنین با اشاره به عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: این طرح از سال 89 به تصویب رسیده بود اما چون فاقد مطالعات زیرساختی بود اجرای آن به تعویق افتاد و در حال حاضر مطالعات زیست محیطی و طرح جامع به اتمام رسیده است .
استاندار اردبیل بیان کرد: شرکت شاهد در اجرای این طرح سرمایه گذاری کرده و پیش بینی شده تا نیمه دوم امسال فاز اول این طرح آغاز شود .
خدابخش در زمینه مطالعات پهنه های معدنی در استان اردبیل هم افزود: هر چند مطالعات این طرح ها با تاخیر شروع شده اما در صورت اجرا تحول عظیمی در صنعت این استان ایجاد خواهد شد .
وی مطالعات طرح های قابل اجرا را ضروری خواند و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید قبل از اجرای طرح، مطالعات جامع را به انجام برسانند تا سرمایه گذاری های انجام شده توجیه پذیر شود .
استاندار اردبیل به اختصاص یک میلیارد دلار برای مهار آبهای مرزی به استان اردبیل اشاره کرد و افزود: اگر مطالعات لازم برای مهار آبهای مرزی در این استان انجام نمی شد کار به این اندازه پیش نمی رفت .
خدابخش گفت: مسوولان دستگاههای اجرایی مطالعات جامع و زیست محیطی طرح ها را در اولویت قرار دهند تا در اسرع وقت شاهد اجرا و تکمیل طرح ها باشیم .
در این جلسه وضعیت منطقه ویژه اقتصادی نمین و پهنه های معدنی استان مورد بررسی قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار