تشکیل ستاد اعتکاف فردیس با هدف ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های فرهنگي

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس از تشکیل ستاد اعتکاف این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۲۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس ؛ حجت الاسلام مهدی احمدوند با اعلام این خبر اظهار داشت: با آغاز ماه رجب و نزدیکی ایام اعتکاف، ستاد اعتکاف شهرستان به همت اداره تبلیغات اسلامی و با هماهنگی امام جمعه محترم تشکیل شده و فعالیت می کند.

وی هدف از تشکیل ستاد اعتکاف شهرستان فردیس را ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های فرهنگي و قرآنی خواند و افزود: در این ستاد 4کميته فرهنگی،پشتیبانی و تدارکات، قرآنی و اطلاع رسانی و تبلیغات فعالیت مي کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف در مساجد از 10 فروردین آغاز و تا 21 ماه جاری ادامه خواهد داشت گفت: 20مسجد در شهرستان فردیس آماده میزبانی بیش از 2500معتکف خواهر و برادر می باشند. سال گذشته مراسم اعتکاف در 16 مسجد و با حضور 2100 نفرمعتکف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 70درصد معتکفین قشر جوان و تحصیلکرده می باشند بر ضرورت اجرای برنامه های پرمحتوای فرهنگی در مراسم اعتکاف تأکید کرد و افزود: ستاد اعتکاف شهرستان فردیس ضمن برگزاری جلساتی با مسئولین ستاد شئون فرهنگی شهرستان به منظور ارتقاء کمی و کیفی مراسم اعتکا ف استقبال و بدرقه معتکفين، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی ایستگاه های مطالعه، برگزاری مسابقات احکام و عقاید، سخنرانی مبلغین و مبلغان حوزوی و دانشگاهی، ویژه برنامه های ولادت حضرت علی(ع) ، ویژه برنامه های دعای ام داوود با حضور مداحان، برگزاری تلاوت روزانه قرآن، آشنایی با مفاهیم دینی و قرآنی، جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری گفتمان های دینی، پذیرایی از معتکفين اقدام خواهد نمود.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به مهلت باقیمانده ثبت نام معتکفین، تا کنون استقبال مردم شهر فاطمی فردیس بویژه جوانان از مراسم اعتکاف چشمگیر بوده است و امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولین ذیربط شهرستان و رابطین مساجد مراسم اعتکاف را با شکوه بیشتری برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار