با حضور فرماندار ری و شهردار منطقه ۲۰ صورت گرفت:

افتتاح بخش دیالیز درمانگاه شهدای شهرری

بخش دیالیز درمانگاه شهدای شهرری با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه بیست و تاجیک رئیس شبکه بهداشت شهرستان ری به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۶۱۲۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران،فرماندار ویژه شهرستان ری در مراسم افتتاحیه این بخش گفت: خیرین با انجام کارهای عام المنفعه در جامعه موجب جاودانه شدن نامشان در میان مردم و خداوند می شوند و ثواب کار نیک آنان تا ابد کمک حالشان خواهد بود.
در ادامه این جلسه محمد جواد کیان عضو بنیاد بیماری های خاص و پزشک پیشکسوت حوزه دیالیز گفت: 50 درصد از بیماران کلیوی نیازمند به دیالیز با روش پیوند کلیه از این بیماری رهایی می یابند که در حال حاضر سالانه 2 هزار عمل پیوند کلیه از جسد به فرد زنده و همچنین از فرد زنده به فرد زنده در کشور انجام می شود.
کیان با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه تامین مراکز درمانی مربوط به بیماران کلیوی نیازمند به دیالیز خوب بوده است گفت: کارهای صورت گرفته لازم ولی کافی نبوده و در حال حاضر به هزار و 500 دستگاه دیالیز در کشور نیاز است.
وی در ادامه به مشکلات بیماران کلیوی نیازمند به دیالیز اشاره کرد و بیان داشت: این بیماران با مشکلات مادی در حوزه درمان خود و مشکلات مالی در اداره زندگی، معیشت و نداشتن امنیت شغلی مواجه هستند که احداث چنین مراکز درمانی از راه خیریه می تواند تا اندازه ای از مشکلات درمانی این قشر ضعیف جامعه بکاهد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار