ضبط دو مجسمه سرباز هخامنشی با روکش طلا طی سال 95 در استان مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با تشریح کشفیات یگان حفاظت این اداره طی سال گذشته گفت: دو سرباز هخامنشی از جنس گچ با روکش طلا، سکه تاریخی، پیکره گلی پخته شده، سردوک و آتش زنه، سنگ قبر، اسکلت و ... در سال 95 کشف شد.

کد مطلب: ۶۱۰۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید محمد حسینی افزود: کشف اشیا ضبط شده از قاچاقچیان عتیقه و حفاران غیر مجاز حکایت از اهمیت دادن به جایگاه و تجهیزات یگان حفاظت میراث فرهنگی دارد چراکه با تقویت آن می توان از به یغما رفتن آثار تاریخی که همان واحدهای هویت ساز نسل ها هستند جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: حفاظت از سایت ها، تپه ها و مناطق تاریخی همواره یکی از اقداماتی است که به غیر از انجام وظیفه سازمانی، یک اقدام فرهنگی بوده زیرا سرقت این آثار تاریخی، سوداگری با هویت کشوری است که غیر از امروز، برای نسل های آینده نیز به همین گنجینه های پنهان نیاز دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی همچنین از متلاشی شدن 16 باند قاچاق و حفر غیر مجاز و دستگیری 46 نفر خبر داد.

حسینی بیان کرد: مجموع عملیات ها و بازرسی های یگان حفاظت در سال گذشته، به 8365 مورد می رسد که این عدد حاکی از اهمیت حفاظت میراث فرهنگی و تاریخی در سازمان است همچنین از ایثارگری و فعالیت شبانه روزی افراد حاضر در یگان خبر می دهد.

وی اظهار داشت: در این عملیات ها مجموعا 16 باند خرید و فروش و حفاری غیر مجاز متلاشی و 46 نفر بازداشت و تحویل مراجع قضایی شده اند. همینطور 19 مورد جرم در سال گذشته رخ داده که بیشترین آنها مربوط به حفاری غیر مجاز بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار