کسب مدال های طلا و نقره توسط سه دانش آموز گیلانی

دانش آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان میرزا کوچک ناحیه دو رشت ، توانستند نشان های طلا و نقره چهل و پنجمین دوره جشنواره بین المللی اختراعات در سوئیس را از آن خود کنند.

کد مطلب: ۶۱۰۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،مهدی قاسمعلی پور و علی پورغلامی دانش آموزان دبیرستان دوره دوم استعداد های درخشان میرزا کوچک ناحیه 22 رشت پس از ثبت اختراع خود در کشور عزیزمان ایران و کسب مدال برنز به صورت غیر حضوری در جشنواره اختراعات کشور کره جنوبی، موفق شدند با اختراع دستگاه زاویه سنج نجومی دیجیتال در جشنواره بین المللی اختراعات در کشور سوئیس (ژنو) که همه ساله زیر نظر مستقیم سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO و حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و دولت فدرال سوئیس در کشورهای مختلف از جمله سوئیس برگزار می شود موفق به کسب مدال ارزشمند نقره به صورت حضوری در میان تمامی اختراعات در رشته ماشین و ابزار آلات مهندسی حضور یافته در جشنواره شدند و همچنین موفق به دریافت جایزه ویژه اختراع برتر کشور رومانی نیز شدند.
همچنین در این مسابقات امیررضا الله قلی پور نیز در بخش اختراعات در حوزه آب توانست مدال طلای این دوره را به صورت غیر حضوری کسب نماید. وی مخترع سیستم حذف آهن و منگنز اضافی از آب شرب نیز می‌باشد که توانسته مدال‌ها و مقام‌های متعددی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی کسب کند.

در چهل و پنجمین دوره مسابقات بین المللی اختراعات سوئیس که از روز سه شنبه 8 فروردین ماه جاری در مرکز نمایشگاهی palexpo در ژنو به مدت 6 روز برپا بود، بیش از 900 اختراع از سوی تیم های شرکت کننده عرضه شد که تعداد زیادی از آن ها زیر نظر دانشجویان رشته های مختلف و شرکت های بزرگ دنیا بود.
جمهوری اسلامی ایران، اسپانیا، چین، مصر، آلمان، ژاپن، آمریکا، ترکیه، سوئیس، سنگاپور، روسیه، استرالیا، هنگ کنگ، هند، تایوان، امارات عربی متحده، تایلند و دیگر کشور های اروپایی از جمله تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابتها بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار