سرمربی تیم ملی هندبال جوانان در گفت و گو با پانا:

در شش سال گذشته هندبال وضعیت آشفته ای داشت/از بی پولی لژیونر شدند

کیوان صادقی معتقد است هندبال ایران طی سالهای گذشته وضعیت خوبی نداشته و رئیس جدید فدراسیون وظیفه دارد در سریع ترین اقدام اوضاع را سر و سامان بخشد.

کد مطلب: ۶۱۰۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

کیوان صادقی در گفت و گو با پانا درباره وضعیت هندبال با وجود رئیس جدید در سال 96 اظهار کرد: متاسفانه هندبال ایران از 6 سال پیش وضعیت آشفته ای پیدا کرد و این روند تا مدتها باقی مانده بود البته که در زمان مهدوی کمی اوضاع سر و سامان گرفت اما هندبال ایران شرایط چندان مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: به نظرم روی کار آمدن رحیمی در هندبال ایران در اواخر سال گذشته استارت تحول را در هندبال ایران زد اما باز هم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که با روی کار آمدن او یک شبِ همه مشکلات هندبال ایران رفع و رجوع شود.

این کارشناس هندبال ادامه داد: متاسفانه مهمترین معظل اصلی هندبال ایران نداشتن اتحاد و همدلی بین خانواده این رشته است. رئیس جدید باید در همین ابتدای سال با برنامه ریزی کوتاه مدت کمی به امور سر و سامان دهد تا هندبال را از منجلابی که هم اکنون گرفتارش شده نجات بدهد. او سال های پیش ریاست فدراسیون هندبال را برعهده داشت و به خوبی از شرایط موجود اطلاع کافی دارد و از طرفی افراد را هم می شناسد و همین موضوع باعث می شود تحول در جامعه هندبال به وجود بیاید و آرامش به این رشته برگردد.

صادقی با اشاره به قدرتی که امروز والیبال ایران پیدا کرده است گفت: اگر والیبال امروز به یک قدرت آسیایی و جهانی تبدیل شده است به این دلیل بوده که برنامه ریزی های بلند مدت یک رئیس را رئیس دیگر ادامه داد و در یک پروسه ده ساله برای این تیم سرمایه گذاری کردند تا هم اکنون این تیم حرفی برای گفتن در دنیا دارد. اگر ما به دنبال موفقیت هندبال هستیم باید همین راه را پیش بگیریم. اما متاسفانه یکی از مشکلات هندبال ایران این است که هر کسی ساز خودش را می زد و افراد با یکدیگر همدل نیستند.

سرمربی تیم ملی هندبال جوانان افزود: در حال حاضر هندبال ایران یکی از رشته هایی پرلژیونر است. این که بازیکنان هندبال در لیگ های اروپایی فعالیت می کنند اساسا موضوع بدی نیست اما به این دلیل بازیکنان از ایران رفتند چون شرایط خوبی نداشتند از نظر مالی همگی در مضیقه بودند به همین دلیل تصمیم گرفتند از ایران بروند. ریاست جدید فدراسیون باید راهکاری پیاده کند که این بازیکنان برگردند و تیم ملی به صورت منسجم با مربی قابل قبولی کار کنند.

صادقی همچنین به وضعیت بانوان هندبال و کسب عنوان هفتمی آسیا در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت بانوان هندبالیست هم چنگی به دل نمی زند. هندبال ایران کلا از نظر آموزش سطح پایینی دارد و بانوان ایران دیگر از نظر سطح آموزشی ضعیف تر از همه رده ها هستند.اگر آنها در مسابقات قهرمانی آسیا از بین هشت تیم عنوان هفتمی را کسب می کنند چون کاری برای آنها انجام نشده است. این تیم نه بازی های تدارکاتی قابل قبولی داشته و نه با تیم های بزرگ بازی کرده است بنابراین نباید از آنها انتظار بالایی داشته باشیم. متاسفانه بانوان هندبالیست ایران فوق العاده ضعیف هستند و اگر ما قصد این را داریم که هندبال بانوان در دنیا پیشرفت کند باید برنامه ریزی کنیم. بانوان را هر چند وقت یک بار به یک مسابقه اعزام کنیم که برای آنها فایده‌ای ندارد. این بازیکنان با مسائل عادی هندبال آشنایی ندارند و حضورشان در مسابقات فقط زنگ تفریحی دیگر تیم هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار