مرتضی محصص در گفت و گو با پانا:

تعادل در لیگ قهرمانان آسیا برهم خورده/ پرسپولیس حریفش را دست کم گرفت

مدرس بین المللی فیفا عامل اصلی شکست پرسپولیس در قطر را دست کم گرفتن این تیم توسط شاگردان برانکو عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۰۷۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی محصص کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره لیگ قهرمانان آسیا و عملکرد نمانیدگان ایران گفت: تیم هایی ایرانی دو هفته اول این رقابت ها را عالی شروع کردند. در روز گذشته وقتی پرسپولیس مقابل الریان به میدان رفت من پیش بینی ام این بود که شاگردان برانکو این بازی رابا پیروزی پشت سر می گذرانند اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد. تیم پرسپولیس بازی را به خوبی کنترل نکرد و همین امر باعث شد که شکست بخورد.

وی ادامه داد: گل اول پرسپولیس که به ثمر رسید من فکر می کنم بازیکنان کمی حریف را دست کم گرفتند و بیشتر بازی نمایشش ارائه دادند و همین امر باعث شد الریان به گل برسد و بعد از آن هم پرسپولیس به دنبال جبران کردن باشد اما سیستم و تم های عربی معمولا وقت کشی است و با توسل به این موضوع زمان را برای خود خردیدن و در نهایت پرسپولیس شکست خورده شد.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد اینکه نیمکت پرسپولیس خالی است و همین موضوع باعث شکستش شد، اظهار کرد: مطمئنا یک مربی در شرایط سخت تیمش چشمش به بازیکنان است و این طبیعی است که برانکو اگر نیمکت تیمش قوی تر بود شاید بازیکنان را به زمین می فرستاد و از شکست فرار می کرد. به هر روی به نظرم کار تمام نشده و پرسپولیس به طور حتم می تواند در بازی برگشت این شکست را جبران کند.

محصص همچنین در مورد دیگر نمایندگان ایران گفت: خوشبختانه در هفته سوم استقلال و ذوب آهن توانستند بر حریفانشان پیروز شوند و شرایط خوبی دارند البته من شک داشتم که ذوب آهن بتواند پیروز شود چرا که در گروه سختی قرار گرفته است ولی مهم این بود که مقابل این بازی سخت تلاش کرد و پیروز شد و حالا صعودش به مرحله بعد قطعی است. استقلال هم در خانه میزبان لوکوموتیو بود و توانست برد شیرینی به دست بیاورد با این که تیم قبلش شرایط سختی داشت و به دلیل مشکلات مالی بازیکنان چند روزی تمرین نکرده بودند اما همه آنها غیرت کردند و بازی خوبی ارائه دادند و پیروز میدان شدند. استقلال خوزستان هم از آن تیم هایی بود که با شرایط سخت به لیگ قهرمانان آسیا اعزام شد اما با این حال دو برد و یک مساوی در کارنامه خود دارد و به نظرم این برای تیمی که حتی پول بلیط هم نداشته یک شاهکار است. البته امیدوارم مشکلات مالی تیم ها به خصوص استقلال خوزستان هر چه سریعتر برطرف شود، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم هایی بازی می کنند که همگی سرمایه های بسیار زیادی دارند و برای فوتبال میلیاردها پول خرج می کنند.

وی همچنین در مورد عملکرد مربیان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: در حال حاضر از چهار مربی تیم‌های ایرانی، سه مربی وطنی هستند که دو تن از آنها برای اولین بار تجریه حضور در این رقابت‌ها را دارند، اما نکته مهمی که در میان منصوریان، پورموسوی و حسینی وجود دارد انگیزه بالای آنها است. برانکو هم به عنوان یک مربی باتجربه در تیم پرسپولیس سابقه کار در کشورهای عربی را دارد و به خوبی از سبک فوتبال این کشورها آگاهی دارد.

وی در رابطه با احتمال صعود تیم‌های ایرانی به مرحله بعد رقابت‌ها و تقابل با تیم‌های شرق آسیا اظهار داشت: در چند سال اخیر تعادل در لیگ قهرمانان آسیا بهم خورده است. این مسابقات که از سال 2003 آغاز شد همیشه با قهرمانی تیم‌های عربی به پایان می‌رسید اما در سال‌های اخیر این تیم‌های شرق آسیا هستند که قهرمان این رقابت‌ها می‌شوند. تیم‌های ایرانی در صورت صعود به دور بعد باید با تیم‌های شرق آسیا بازی کنند که در چند سال اخیر هزینه‌های هنگفتی برای فوتبال کردند. به عنوان مثال تیم‌های چینی در این سال‌ها بازیکنان بزرگ دنیا را در ترکیب خودشان استفاده می‌کنند اما مهمترین مساله‌ای که در فوتبال است اصل غافلگیری است. اصل غافلگیری یعنی اینکه تیم‌ها هیچ وقت از قبل برنده نیستند. در تقابل تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی نمی‌توان گفت که تیم لیگ برتری همیشه برنده بازی است. نمایندگان ایران از نظر سرمایه گذاری با تیم های آسیای شرقی و عربی تفاوت بسیار زیادی دارند اما کیفیت بالای بازیکنان ایران این مساله را پوشش می‌دهد و می‌توان در مقابل این تیم‌ها هم نتیجه گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار