رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی:

آثار مولانا صافی در موزه شهرداری تبریز به نمایش گذاشته می شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: آثار این شاعر تقدیم شهرداری تبریز می شود تا در موزه شهرداری تبریز به نمایش گذاشته شود، همچنین برای گرامیداشت نام این شاعر، یکی از خیابان ها به نام وی نام گذاری خواهد شد.

کد مطلب: ۶۰۶۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حسن میلانی در آیین اختتامیه کنگره بزرگداشت مولانا صافی تبریزی با اشاره به اهمیت شخصیت مولانا صافی و فلسفه ی برگزاری کنگره ی بزرگداشت شخصیت وی گفت: الگو و زینت بودن صافی برای مداحان و عاشقان اهل بیت (ع) و ارادت وی به اهل بیت(ع) باعث برگزاری این یادواره شد.

وی با اشاره به مؤثر بودن این یادواره برای تبلیغ تبریز 2018 گفت: با توجه به این که آثار صافی در تمامی ابعاد بر قله افتخارات می درخشد و از جمله مفاخر تبریز است، همچنین براساس برنامه هایی که به دست حوزه هنری و با همکاری شهرداری تبریز تدوین شد و با امضای تفاهم نامه ای که سال قبل توسط شهردار صورت پذیرفت نتیجه این شد که شروع برنامه های فرهنگی تبریز 2018 را با برنامه های مذهبی و آمیخته با ذکر و یاد اهل بیت (ع) به خصوص برگزاری کنگره ی مولانا صافی توام باشد.

وی ادامه داد: با آمیختن فضای معنوی در طرح های فرهنگی شهر می توانیم در تبلیغ شهر تبریز به عنوان پایتخت مذهبی کشور های اسلامی به تمام جهان نقش مؤثری ایفا کرده باشیم.

میلانی از برنامه های سال آینده برای تبلیغ تبریز 2018 خبر داد و گفت: سعی مان این است که یکی از برنامه های سال آینده تجلیل از مفاخر علمی و اهل بیت و مداحان باشد چنان که در ماه های قبل نیز تجلیل از فخر الذاکرین حاج فیروز زیرک کار توسط این سازمان صورت گرفت و از این به بعد نیز سعی مان بر این خواهد بود که از افرادی که الگوی مداحان و عاشقان اهل بیت (ع) باشد تجلیل کنیم و یاد آن ها را زنده سازیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در خصوص ویژگی های صافی گفت: با عنایتی که توسط حضرت زهرا به ایشان شد ایشان راه چندین ساله را در یک شب طی کردند و در راه اهل بیت( ع) گام برداشتند همچنین وی در اوج خفقان و درگیری ها در روز های مشروطه با برگزاری مجالس عزاداری اهل بیت(ع) و راه اندازی دسته جات عزاداری و با اشعار سوزناک خود حتی قزاق هایی که برای جلوگیری از برگزاری مراسمات در آنجا حاضر بودند را به گریه درآورد.

وی تصریح کرد: دبیرخانه این کنگره از یک ماه قبل ایجاد شد و در طی این مدت 230 اثر در قالب شعر و مقاله به دبیرخانه ارسال شد و پس از دو روز داوری جمعا 27 اثر از این آثار انتخاب شد که پنج اثر از این آثار برگزیده در زمینه شعر ترکی بوده و پنج اثر دیگر از آن ها در زمینه اشعار فارسی جزو برگزیده ها بودند که در پایان همه این آثار به صورت یک مجموعه هنری چاپ و به دست علاقه مندان می رسد.

برای شناخت پیشینه فرهنگی ابتدا نیاز است تا خودمان را بشناسیم

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز با اشاره به پیشینه فرهنگی تبریز گفت: ما اگر بخواهیم پیشینه فرهنگی خودمان را بشناسیم نیازمند شناخت علامه ها، عرفا و شاعران خودمان هستیم و همچنین که پیشینه آذربایجان پر از این چنین اشخاص پرآوازه است باید با برگزاری بزرگداشت هایی برای مقام فاخر این اشخاص در شناساندن هر چه بهتر آن ها به مردم گام برداریم.

شهاب الدین حسینی افزود: جای چنین مراسم هایی در شهر خالی است و ما در جایی که فقط محله سرخاب تبریز 10 هزار نفر از اولیای خدا و شاعران و عارفان و محله گجیل 400 نفر از این شاعران را در آغوش خود دارد فقط یک مراسم برای یادبود برگزار می کنیم، لذا باید با برگزاری چنین مراسم هایی به خصوص برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان در خود تبریز ، آن را به تمام جهان معرفی کرده و برای تبریز 2018 آمادگی پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار