دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارومیه:

شهید مهدی باکری نماد هویت ایرانی اسلامی است

​دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید مهدی باکری علاوه بر آن که تبلور غیرت آذربایجان به شمار می رود، امروز به نماد هویت ایرانی اسلامی تبدیل شده است.

کد مطلب: ۶۰۵۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربیاجان غربی، محسن رضایی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمال غرب کشور در ارومیه افزود: شهید باکری و شخصیت والای او، همان هویت انقلابی برگرفته از اقوام و مذاهب مختلف کشور است که در دوران دفاع مقدس به حماسه آفرینی های بی بدیل پرداختند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در انقلاب اسلامی هویت خود را بازیافت و در دفاع مقدس این هویت تبدیل به اقتدار شد، اضافه کرد: اقتدار ملت ایران اسلامی برگرفته از دفاع‌مقدس و انقلاب‌اسلامی است که هرگز از آن جدا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هویت ملت ایران در دوران قبل از انقلاب در درون و فطرت مردم نهان بود، گفت: این فطرت الهی جز با ندای قرآن و اسلام بیدار نمی شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران را به سوی معنویات سوق داد و باعث شد تا شهدایی بزرگوار جان خود را برای دفاع از این انقلاب و کشور نثار کنند.

رضایی اظهار کرد: همین شهدا نیز از فطرت و باطن مقتدر خود بهره برده و پای در مسیر انقلاب اسلامی گذاردند.

وی ملت بدون هویت را ملتی مرده نام برد و بیان کرد: هویت ملت ایران تصنعی نبوده و هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی هویتی پویاست که در سایه انقلاب اسلامی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان با اقتدار و هویت ما در حال جنگ هستند، افزود: تمامی مسئولان کشور باید نسبت به این موضوع دقت و توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران بعد از کسب هویت و اقتدار به سوی پیشرفت حرکت می کند، ادامه داد: گام سوم، گسترش اقتصاد و فرهنگ است که مردم ایران به پشتوانه شهدا و خونهایی که ریخته شده در این مسیر گام برمی دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امروز اگر از هویت انقلابی خود در پیشرفت‌ها استفاده کنیم همانند حوزه دفاعی که با استفاده از همان هویت انقلابی ارتقا یافته، شاهد گسترش و افزایش روزافزون پیشرفت‌ها خواهیم بود.

رضایی با اشاره به اینکه ما به جای اسلام ایرانی، ایران اسلامی داریم، گفت: در داخل کشور عده ای به دنبال اسلام ایرانی و عده ای اسلام عربی هستند در حالی که اسلام، اسلام است و افتخار ما به مسلمان بودن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار