هم‌زمان با هفته نیکوکاری؛

جشن نیکوکاری در ۱۲۰۰ مدرسه استان اردبیل برگزار شد

جشن نیکوکاری هم‌زمان با هفته نیکوکاری در هزار و ۲۰۰ مدرسه سراسر استان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۵۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان اردبیل درحاشیه برگزاری این جشن در دبستان شهید سقایی اردبیل تصریح کرد: با هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش و سازمان دانش آموزی استان این جشن به مانند سال‌های گذشته در مدارس استان برگزار شده است .

حسین دشتی به توزیع ۱۷۰ هزار پاکت در بین دانش آموزان سراسر استان اشاره کرد و گفت: در جشن نیکوکاری دانش آموزان هدایای خود را به مربیان و مدیران مدارس تحویل می‌دهند.

وی تأکید کرد: ریالی از مبالغ جمع‌آوری شده به کمیته امداد انتقال نمی‌یابد بلکه از طریق مدیران مدارس و به صلاح‌دید خود آن ها در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان کمک‌ها چه برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و چه برای سایر دانش آموزان توزیع می‌شود و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

دشتی با یادآوری جمع‌آوری ۱۷۰ میلیون تومان در سال گذشته و توزیع آن در بین دانش آموزان تأکید کرد: بیشتر از جمع‌آوری هدیه نقدی در مدارس هدف کمیته امداد فرهنگ‌سازی کمک به دیگری در بین دانش آموزان است.

وی تأکید کرد: هیچ اجباری در کمک‌های جشن نیکوکاری وجود ندارد و دانش آموزان علاقه مند می‌توانند به هر میزان که تمایل داشته باشند، در این جشن به دانش آموزان نیازمند کمک کنند.

دشتی با بیان اینکه تقویت سنت‌ الهی قرض الحسنه و ترویج فرهنگ وقف به نفع نیازمندان از جمله راهکارهایی است که می‌توان با تکیه بر آنها بخش مهمی از نیازهای خانواده‌های بی‌بضاعت را برطرف کرد، گفت: محرومیت زدایی و ریشه کنی فقر از منطقه همت جمعی همه مسئولان و نیکوکاران را می‌طلبد که با همکاری و هماهنگی‌های هرچه بیشتر می‌توان به این مهم دست یافت .
مدیر کل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان با اشاره به مشاهده پدیده تکدی‌گری در سطح شهر و اعلام نارضایتی مردم از این معضل اجتماعی افزود: هیچ کدام از افراد متکدی تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند و باید از تبدیل تکدی گری به شغل جلوگیری شود .
وی از آمادگی کمیته امداد استان برای مدیریت و کنترل این پدیده اجتماعی خبر داد و ادامه داد: پس از جمع آوری تکدی‌گران از سطح شهر، کمیته امداد موظف است به افراد نیازمند و مستحق کمک کند، اما باید با افرادی که خود را در سطح شهر نیازمند جلوه می‌دهند برخورد جدی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار