برگزاری همایش دامداران باهدف ترویج مصرف کنسانتره دام در آذربایجان غربی

همایش دامداران شمال آذربایجان غربی با هدف ترویج مصرف کنسانتره دام با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و کارشناسان جهاد کشاورزی و دامداران منطقه در شهرستان چایپاره برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۳۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، دراین همایش مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چایپاره با اشاره به اهمیت توسعه صنعت دامداری و خوراک دام در استان ، هدف از برگزاری این همایش را ترویج مصرف کنسانتره دام و نقش آن در افزایش راندمان تولید و انتقال سهمیه سبوس یارانه دار از اتحادیه دامداران به کارخانجات تولید کنسانتره و همچنین تشریح پتانسیلهای بالای شهرستان چایپاره در زمینه دامپروری عنوان کرد.
داود شاه ولدی افزود: شهرستان چایپاره نقش قابل توجهی در تولید محصولات لبنی و پروتئینی استان دارد و با توجه به اینکه در این شهرستان زمینه برای توسعه فعالیتهای دامداری هموار است، مدیریت جهاد کشاورزی با برگزاری دوره های آموزشی برای بهره برداران با موضوعاتی از قبیل جایگاه بهداشتی دامها، نژادهای اصلاح شده مانند(هلشتاین و سمینتال)، تغذیه مناسب و با صرفه نقش حمایتی را ایفا می کند.
مدیرامور دام سازمان جهاد کشاورزی استان نیزدر این همایش به تکنیکهای نوین تغذیه در صنعت دامداری اشاره و اظهار کرد: به کارگیری این تکنیکها لازمه رشد و توسعه این صنعت می باشد زیرا سیستمهای سنتی با خوراکدهی ساده مقرون به صرفه نیستند.
قربان نژاد ادامه داد: در سطح استان در سال 95 به میزان 865000 تن کنسانتره تولید شده است،که کنسانتره های تولیدی از نظر کیفیت و بهداشت زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی بوده و همواره توسط آزمایشگاهها نمونه برداری شده و از لحاظ کیفیت بررسی می شوند.
بابک نوبری استاد دانشگاه آتاتورک ترکیه نیز در این همایش به نژادهای اصلاح شده سمینتال اشاره و افزود: این نژاد با توجه به دو منظوره بودن از نظر تولید شیر و گوشت نسبت به نژادهای دیگر از جمله هلشتاین با صرفه تر است.
همایش دامداران شمال استان در پایان با سوال و پاسخ و طرح مشکلاتی از طرف دامداران و پاسخهای مسئولان جهاد کشاورزی خاتمه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار