برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و شهدای دانش آموز در میناب

در شب شهادت جانسوزدخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) یادواره شهدای فرهنگی و شهدای دانش آموز،آموزش وپرورش شهرستان میناب با حضور مردم ولایتمدار و مسئولین شهرستان میناب برگزارشد.

کد مطلب: ۶۰۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازمیناب،غلامرضا سالاری معاون مدیرکل و مدیر آموزش وپرورش شهرستان میناب با بیان اینکه معلمان شهید، نمونه‌های جاویدان آموزش و پروش هستندگفت: سبک زندگی و عملکرد آنان باید الگوی سایر معلمان قرار بگیرد و باید روش زندگی معلمان شهید را در پیش بگیریم .

وی اظهارکرد: یادواره های شهدا یک کلاس درس و کارگاه آموزشی است که به ما درس ایثار و حفظ ارزشهای اسلامی می آموزد.

غلامرضا سالاری بیان کرد: شهدای فرهنگی عالم فرهنگی هستند و با علم و ایمان به سوی ابدیت پر کشیدند، معلمان در دوران دفاع مقدس قلم علم و دانش را بر زمین گذاشتند و اسلحه را به عنوان قلم خود انتخاب کردند .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان هرمزگان با بیان اینکه جان دادن در راه خدا برگ خزان نیست، گفت: شهدا در مسیر حفظ و پاسداشت ارزش ها و آرمان های انقلاب بزرگترین معامله بُرد بُرد با خداوند متعال بنام شهادت را رقم زدند .

سردار حمید سرخیلی افزود: شهدا در شرایط سخت و با کمترین امکانات و تجهیزات جنگی بلکه با بِرنوهای جنگ جهانی اول توانستند در برابر هجمه های بلوک های شرق ایستادگی کنند و دشمن را پشت دروازه های خرمشهر نگه دارند .

وی اظهار داشت: امروزه جوانان ایران اسلامی سلاح های مقتدر و بروز نظام جمهوری اسلامی هستند که بواسطه الگو برداری از فرهنگ ایمان، جهاد و شهادت هرگز دربرابر توطئه و یاوه گویی ها نخواهد هراسید .

سردار سرخیلی ملت وفادار به اسلام و دین و رهبری را مولفه های فرهنگی برگرفته از مبانی دینی و مولفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امروزه ترس دشمن از نفت و قدرت موشکی ما نیست بلکه دشمن از فرهنگ ماندگار جبهه مقاومت و فرهنگ عاشورایی ساطع بر سایر کشورهای اسلامی هراس دارد .

فرماندار ویژه شهرستان میناب نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مردم در تشییع شهدای گمنام در این شهرستان گفت: ملت غیور ما نشان دادند که پای ارزش ها و آرمان های انقلاب ایستاده اند و خواهند ایستاد .

ابوذر مهدی نخعی بیان داشت: دشمن از راه های مختلف تلاش می کند تا ملت را از فرهنگ جهاد، مقاومت، شهید و شهادت دور کند و افکار مردم را در مسیر اهداف خود بکار کیرد اما به مدد زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا روز به روز بر تداوم و ترویج فرهنگ معنوی جهاد و شهادت افزوده می شود .

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را تجدید بیعت با آرمان های شهدا و امام شهدا برشمرد و بیان داشت: فرهنگ جهاد و شهادت باید بعنوان یک ضرورت برای نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی بازگو و بیان شود .

شهرستان میناب 250 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که 5 شهید فرهنگی و 27 نفر از شهداء دانش آموز می باشند.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای دانش آموز و فرهنگی این شهرستان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار