معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

تدوین سند توسعه روستایی ضروری است/لزوم مشارکت روستاییان در توسعه

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: فرمانداران شهرستان ها باید سند توسعه ای دهستان را مصوب نمایند تا هرکسی که بخواهد در دهستان کاری انجام دهد در چارچوپ سند تحول باشد.

کد مطلب: ۶۰۲۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان، اظهار داشت: معاونت عمرانی تا به حال علاوه بر امورات عمرانی در دهستان ها ، پروژه های آب رسانی و برق رسانی و همچنین مدارس جدید را اجرا کرده ولی متاسفانه آن گونه که باید اطلاع رسانی و گزارش نشده است.

وی با بیان این که در مسایل فرهنگی در حد مورد انتظار کارهایی صورت نگرفته است، افزود: فرمانداران شهرستان ها باید سند توسعه ای دهستان را مصوب نمایند تا هرکسی که بخواهد در دهستان کاری انجام دهد در چارچوپ سند تحول باشد.

پورمهدی ادامه داد: این سند باید در راستای حفظ روستاییان در روستا، بهبود وضعیت معیشت مردم، سلامت روستاییان، عمران و آبادی دهستان ها باشد و از دیدگاه فرهنگی هم به صورت جامع باشد و همچنین در این راستا فرمانداران در بودجه سال 96 در سهم اعتبارات روستایی تا حد امکان اعتبارات ویژه ای را به طرح های فرهنگی اختصاص دهند و در شورای برنامه ریزی مصوب کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که در توسعه روستایی نباید از مشارکت روستایی غافل شویم، گفت: خوشبختانه در استان شاهد مشارکت روستاییان در احداث برخی پل ها و سد ها و راهگشایی بودیم و معتقد هستم که این قبیل پروژه ها در توسعه تاثیر مثبتی خواهند داشت برای این که روستاییان قدر پروژه هایی را که خود ساخته اند، بیشتر می دانند.

وی با اشاره به مهاجرت معکوس روستاییان اظهار داشت: این افراد پس از بازگشت به سازندگی و بهسازی روستا می پردازند و از این ظرفیت نباید غافل شد و به باید طور مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

پورمهدی با بیان این که همچنین نباید از نقش بانوان د روستاها غفلت شود، گفت: فرمانداران توسعه استانی را جدی بگیرند و اگر مدیری جدی نباشد زیر مجموعه های وی نیز جدی نخواهند بود فلذا باید به صورت جدی وارد کار شده و تلاش نمایید.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر به کمک روستاییان بشتابیم آن وقت به عنوان مهاجر د رحاشیه شهر تبریز اقامت نخواهند کرد .

خبرنگار: مهدی زمان فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار