علیرضا حنیفی در گفتگو با پانا:

هنرمندان جوان باید با آثار بزرگان تئاتر آشنا شوند

علیرضا حنیفی، پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: هنرمندان جوان باید با آثار بزرگان تئاتر آشنا شوند.

کد مطلب: ۵۹۹۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا حنیفی، نویسنده، کارگردان و منتقد تئاتر که به تماشای نمایش «جایی در میان خوک ها» به کارگردانی فرید عزیزی در تماشاخانۀ درامای تهران نشسته بود در گفت و گو با خبر نگار فرهنگی پانا؛ضمن ابراز خرسندی از این امر که اثری از فوگارد را که توسط یک گروه جوان بر روی صحنه رفته است به نظاره نشسته است، گفت: مسئولین امر می بایست زمینۀ پرداختن به آثار فاخر را برای هنرمندان جوان تئاتر فراهم آورد.

وی در ادامه ضمن اذعان به این امر که نباید با اجرای آثار بزرگ در سالن های کوچک از کار راضی شد، افزود: بسیار خوشحالم که امروز این اثر را بر روی صحنه دیدم و به نظر من نیاز است که جوانان حوزۀ تئاتر با آثار بزرگانی چون فوگارد آشنا شوند.

این هنرمند تئاتر، ضمن تأکید بر این امر که یک هنرمند می ابیست با تماشای آثار نمایشی به تعمق در آن وا داشته شود، ادامه داد: علاقه مندان به هنر تئاتر می بایست با تکیه بر آثار بزرگانی چون فوگارد، به تعمق و دقت نظر پرداخته تا ضمن آشنایی با این هنرمندان و نحوۀ نگارش آنان گام در مسیری پیشرفت بردارند.

گفتنی است «جایی میان خوک‌ها» آخرین اثر فرید عزیزی در مقام طراح و کارگردان و بر اساس متنی از «آثول فوگارد» است که «هوشنگ حامی» آن را ترجمه کرده است.

عماد آلبوشوکه، امیرارسلان خالویی، کیمیا شمس الدین، فرید عزیزی، مهسا مهدی، ترمه نیکو، سعید هوشیارپی بازیگرانی هستند که این اثر 75 دقیقه‌ای را در تماشاخانه دراما به روی صحنه می‌برند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «جایی در میان خوک‌ها» داستان سرباز فراری از ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم به نام پاول ایوانویچ ناوروتسکی را روایت می‌کند که به خاطر سختی و مشکلات حاکم در جنگ و راحتی موجود در خانه‌اش و همچنین به خاطر یک جفت دمپایی که توسط مادرش دوخته شده، جنگ فرار کرده و از ترس محاکمه شدن توسط رفقای هم حزبی‌اش در خوکدانی خانه‌اش مخفی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار