معظلات اجتماعی، مصادیق امربه معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: تمام معظلات اجتماعی مصادیق امربه معروف و نهی از منکر است و فقط بی حجابی تنها منکر جامعه نیست.

کد مطلب: ۵۹۸۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از خراسان رضوی؛ سید عبدالله ارجاعی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با حضور در جلسه ستاد تربت جام که در دفتر آمام جمعه شهرستان برگزار شد گفت: قانون حمایت آز آمران امر به معروف و ناهیان از منکر که به هر چند دیر اما با تقدیم شهدای امربه معروف به تصویب مجلس رسده است و امروز دیگر کسی نمی تواند به آمران و ناهیان برخورد کنند که چرا امر به مهروف ونهی از منکر کرده اند.

وی افزود: امربه معروف بحث جدیدی نیست که مخصوص اسلام باشد و این موضوع قدمتی به اندازه خلقت بشر ویک امر فطری و عقلی است.

ارجاعی بیان داشت: نبرد خوبی وبدی ازبین رفتنی و حل شدنی نیست اما بشر به دلیل عقل و با تاکید شرع همیشه در مقابل نا هنجاری ها واکنش نشان داده است.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: امربه معروف مشارکتی اجتماعی است که سرنوشت افراد جامعه را که به هم گره خورده است را در مسیر خوبی ها قرار می دهد.

وی با گرامیداشت شهدای امربه معروف یادآور شد: امر به معروف با توجه به اینکه مورد تاکید اسلام و مطابق قانون اساسی باید اجرایی می شده اما به فراموشی رفته بود که با تقدیم خون شهدا در سال ۹۴ با تصویب در مجلس شورای اسلامی امروز برای همه دستگاه که در جمهوری اسلامی مشغول فعالیت هستند لازم الاجرا می باشد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضویبا اشاره به این قانون مانع هرج و مرج می شود اظهار داشت: تمام معظلات جامعه مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و فقط حجاب نیست امروز دیگر بهانه ای برای برخورد با معظلات اجتماعی نیست و باید با حضور مردم در این عرصه همچون دیگر برنامه ها که مشارکت داشتند و کشور را به پیروزی رساندن ورود پیدا کند.

ارجاعی تصریح کرد: مصویات جلسه ستاد که توسط امام جمعه ابلاغ می شود برای همه دستگاه لازم الاجرا و تخلف از آن نقض قانون و جرم محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار