طرح بازرسی الکترونیکی از کارگاه ها در پنج استان آغاز شد

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح بازرسی الکترونیکی از کارگاه ها در پنج استان کشور به صورت آزمایشی شروع شد.

کد مطلب: ۵۹۸۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب در همایش هم اندیشی با تشکل های کارفرمایی و رابطان بیمه ای خوزستان، اظهار امیدواری کرد که این بازرسی در سال ٩٦ در تمام استان ها فراگیر شود.
قریب افزود: این سازمان در سه سال گذشته برای کاهش مشکلات شرکای اجتماعی بستر سازی مناسبی برای توسعه خدمات غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی را ایجاد کرده است و در این راستا طرح های بسیارخوبی را در دستور کار دارد.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ٩٠ درصد فهرست های حق بیمه به صورت اینترنتی ارسال می شود و هم اکنون با توسعه سیستم های مکانیزه موفق شده ایم 50 درصد ابلاغ ها را به صورت الکترونیکی ارسال کنیم.
قریب گفت: در سایت معاونت فنی و درآمد در سایت سازمان تامین اجتماعی آخرین قوانین و مقررات و بخشنامه ها به جهت بهره برداری مخاطبان در دسترس قرار داده شده است.
مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به ظرفیت خوب تشکل های کارفرمایی انتظار داریم جامعه کارفرمایی برای دریافت مطالبات به حق سازمان تأمین اجتماعی همراه و یاور این سازمان باشد.
وی درباره فرایند بازرسی از دفاتر قانونی گفت: بازرسی از دفاتر قانونی بر اساس ماده ٤٧ قانون انجام می گیرد.

** پررنگ شدن نقش شرکای اجتماعی در تصمیم گیری های سازمانی
رضا معینی ، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی نیز در این همایش گفت: با تغییر رویکردها ، نقش شرکای اجتماعی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کلان سازمان تامین اجتماعی پر رنگ تر می شود.
معینی افزود: سازمان تامین اجتماعی از سال ١٣٩٢ با تدبیر مدیرعامل این سازمان و در راستای بهبود فضای کسب و کار تلاش کرده است تا ارتباط و تعامل منطقی با شرکای اجتماعی را در بخش های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی توسعه دهد و در این راستا به موفقیت های خوبی دست یافته است.
وی با بیان این مطلب که سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان را به عنوان صاحبان اصلی می شناسد، اظهارکرد: وجود و حیات تامین اجتماعی با وجود شرکای اجتماعی گره خورده است و شرکای اجتماعی نشان داده اند که همواره یار، همراه و مدافع استقلال سازمان هستند.
معینی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگی از سوی سازمان تامین اجتماعی ، گفت: توسعه فرهنگ بیمه پردازی از طریق گنجاندن مفاهیم تامین اجتماعی در کتاب های درسی مقاطع مختلف تحصیلی، طرح بازدید گسترده دانش آموزان مدارس از واحدهای اجرایی و آشنایی آنها با ساز و کار اجرایی تامین اجتماعی، برگزاری جلسات مختلف با شرکای اجتماعی از جمله اقداماتی است که معاونت فرهنگی و اجتماعی پیگیر عملیاتی شدن آن در جامعه است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی افزود: در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان در سال های اخیر بحث توسعه اصل سه جانبه گرایی را در دستور کار قرار داده ایم و با برگزاری جلسات در دبیرخانه شرکای اجتماعی در حال ایجاد زمینه مطلوب برای توسعه مشارکت شرکای اجتماعی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها هستیم.
معینی استفاده از ظرفیت تشکل های کارفرمایی را در جهت تحقق اهداف سازمان و صیانت از منافع شرکای اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست.
براساس آمار سازمان تامین اجتماعی، اکنون 42 میلیون نفر از خدمات این سازمان بهره مند هستند.بیش از یک میلیون و 200 هزار کارگاه تولیدی، خدماتی و صنعتی نیز فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار