توسعه و پیشرفت کشورورونق اقتصادی،در گرو نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار مدیر کل امور مالیاتی استان به ضرورت فرهنگ سازی مالیات در جامعه اشاره کرد و گفت : توسعه و پیشرفت کشور و رونق اقتصادی ، در گرو نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی است

کد مطلب: ۵۹۷۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، خدانظر دریکوند افزود : اگر افراد جامعه نگرش مثبتی در خصوص پرداخت مالیات نداشته باشند ،زنگ خطری برای توسعه و پیشرفت جامعه است .

وی فرهنگ سازی مالیات را یک ضرورت برشمردو گفت : تعامل و مشارکت با سایر دستگاهها یکی از سیاست های دستگاه تعلیم و تربیت است و احساس می شود که آموزش و پرورش ظرفیت بالقوه ای است که اداره کل امور مالیاتی باید از این ظرفیت استفاده کند و با فرهنگ سازی مالیات در مدارس ، فرهنگ پرداخت مالیات را در جامعه نهادینه کند .

دریکوند تصریح کرد : آموزش و پرورش می خواهد دانش آموزانی تربیت ند که به حقوق و تکالیف خود آشنا باشند و پرداخت مالیات یکی از وظایفی است که یک شهروند قانونمند و مترقی باید خود را مقید و ملزم به آن بداند .

وی در ادامه تصریح کرد : آموزش و پرورش آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهم نامه ای مشترک ، مسیر تعامل و مشارکت بین دو دستگاه را فراهم کند .

دریکوند در پایان بر این نکته تاکید کرد که دستگاهها اجرایی باید از محل اعتبارات فرهنگی خود برای توسعه فرهنگی استان هزینه کنند

مدیر کل امور مالیاتی لرستان هم بر نقش تاثیر گذار آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ در جامعه تاکید کرد و گفت : ترویج فرهنگ مالیات در مدارس ضرورتی است که باید از مدارس شروع شود .

محمد رضا محمدی تصریح کرد : فرهنگ مالیاتی از جمله مسائلی است که با توسعه و عمران کشور ارتباط دارد و اگر فرهنگ پرداخت مالیات بین مردم نهادینه شود هم تولید داخلی رونق می گیرد و هم اقتصاد جامعه شکوفا می شود.

وی در ادامه تاکید کرد : اداره کل امور مالیاتی آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهم نامه ای مسیر تعامل و همکاری با مدارس را هموار تر کرده و با استفاده از ظرفیت مدارس به فرهنگ سازی مقوله مالیات مبادرت کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار