مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارسیان:
مهجور ماندن قرآن و اسلام منجر به انقلاب اسلامی ایران شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارسیان گفت: آن چه منجر به نارضایتی مردم و بوجود آمدن انقلاب اسلامی ایران شد، مهجور ماندن قرآن و اسلام بود.
به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، مسعود مهرانی در آیین جشن انقلاب آموزشگاه فضیلت شهر کوشکنار گفت: آموزش و پرورش به سهم خودش لازم است انگیزه، عناصر اثر گذار و دستاورد های این انقلاب شکوهمند را برای دانش آموزان که به عنوان نسل سوم این انقلاب می باشند، روشن گری کند.
وی اظهار داشت: از دلایل مهمی که منجر به نارضایتی مردم و بروز انقلاب در کشور عزیزمان ایران شد، مهجور ماندن قرآن و اسلام و مبانی دینی و اعتقادی آن بود که اسلام در سرزمین ما عینیت و تبلور پیدا کند.
این مقام مسوول بیان کرد: مورخین و تاریخ نگاران، انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان سه انقلاب برجسته در دنیا معرفی کرده اند که موجب جابجایی قدرت در آن کشورها شده اما از لحاظ عناصر اثرگذاری به مانند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در دنیا نخواهد بود.
مهرانی، اولین وجه تمایز انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب ها را مبنای ایدئولوژیکی و اعتقادی دانست و تصریح کرد: انقلاب های نامبرده نشأت گرفته از اوضاع نابسامان اقتصادی آن کشور ها بوده که منجر به نارضایتی قشری از مردم آن عصر شد و جابجایی سیاسی صورت گرفت.
مدیر آموزش و پرورش پارسیان یکی دیگر از تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها را رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) معرفی کرد و گفت: رهبری انقلاب متکی به تیر و تفنگ نبود بلکه به افکار و اندیشه نسل آن روز اتکا داشت و در سال ۴۲ کودکان در گهواره را به عنوان سربازان این انقلاب معرفی کرد و درست بعد از پانزده سال سربازان حضرت امام(ره) در صحنه حضور پیدا کرده و انقلاب را به ثمر رساندند و این نیز ریشه در افکار و قدرت الهی داشت.
مسعود مهرانی یادآور شد: احساس تعلق مردم و حضور حداکثریشان از طیف های مختلف در صحنه یکی دیگر از تفاوت های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب هاست و این تفاوت در مردم سالاری دینی تبلور پیدا کرده و امروزه تحلیل گران سیاسی به عنوان یک حکومتی که بر پایه اسلام، دین و مردم سالاری بنا شده از آن یاد می کنند
ارسال دیدگاه