نائب رئیس اتحادیه تولید کنندگان مبلمان درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

کاهش 70 درصدی واردات مبلمان خارجی

نائب رئیس اتحادیه تولید کنندگان مبلمان با اشاره به کاهش 70 درصدی واردات مبلمان به کشور عنوان کرد: کاهش تعرفه ها باید در مورد بخشی از مواد اولیه که تولید داخلی آن محدود است اعمال شود تا قیمت تمام شده قابلیت رقابت بیشتری در مقایسه با محصولات وارداتی داشته باشد .

کد مطلب: ۵۹۴۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد

عباسی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص وضعیت تقاضای خرید صنایع چوبی در هفته های پایانی سال گفت : در این بخش نیز همانند سایر بخش های اقتصادی کشور رکود قابل ملاحظه ای وجود دارد و واحدهای تولیدی در صنعت مبلمان و چوب با حدود 20 درصد ظرفیت درحال فعالیت هستند .

عباسی عنوان کرد:بسیاری از صنایع موجود کشور وابسته به صنعت ساخت و ساز هستند و باید گفت صنعت چوب و مبلمان نیز از بی رمقی بازار مسکن بی تاثیر نمانده است .

وی ادامه داد: فروش درب ،کابینت ،طراحی های مبتنی بر چوب ،تخت ،مبلمان و بسیاری از لوازم چوبی که در صنایع چوبی کشور وجود دارد وابسته به رونق بازار مسکن وابسته است و باید گفت گران بودن مواد اولیه نیز به رکود در این بخش آسیب وارد کند .

نائب رئیس اتحادیه تولید کنندگان مبلمان با اشاره به پائین بودن میزان صادرات مبلمان کشور عنوان کرد: قیمت تمام شده تولید در کشور بالاست و قدرت رقابت را در کشورهای منطقه از بین برده است اما کاری که می توان کرد آن است که با مدیریت وارد از ورود بی رویه مبلمان و صنایع چوبی به کشور جلوگیری کرد .

عباسی واردات تجهیزات اداری به کشور را پایئن اعلام کرد و افزود: در مبلمان تمام پارچه واردات زیادی وجود داشت که با جوینت شدن با تولید کنندگان خارجی از جمله ترک ها واردات آنها کاهش یافته و تا حدود 70 درصد کاهش داشته است .

نائب رئیس اتحادیه تولید کنندگان مبلمان خاطرنشان کرد: تولیدات داخلی توانسته به بخش زیادی از نیاز داخلی پاسخ دهد و طبیعی است بخشی از مواد اولیه تولید در این بخش که وابسته به واردات است باید کاهش یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار