بالغ بر یک هزار و 100میلیارد تومان طرح صنعتی آماده افتتاح در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: افزون بر یکهزارو 100 میلیارد تومان طرح در این حوزه در استان آماده بهره برداری است.

کد مطلب: ۵۹۴۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان علی منتظری روز یکشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین فروشگاه زنجیره ای هایپر رشت افزود: افتتاح این تعداد پروژه در قالب 19 طرح برای دهه فجر تدارک دیده شده بود که به علت بارش سنگین برف افتتاح آن ها به روزهای بعد موکول شد.
وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها گیلان قطب اول در صنایع سلولزی کشور می شود.
وی صنایع سلولزی را یک مزیت در استان های شمالی دانست و اظهار کرد: راه اندازی این واحدهای صنعتی نه تنها موجب اشتغالزایی در این بخش می شود، بلکه توسعه کشاورزی در زراعت چوب در استان را نیز بدنبال دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه به نقش فروشگاه های بزرگ در استان اشاره و بیان کرد: فروشگاه های بزرگ در عرضه توزیع مناسب و نظارت بر بازار و جلب رضایت مصرف کنندگان نقش موثری دارند.
منتظری توسعه فروشگاه های بزرگ را از سیاست های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در این حوزه عقب ماندگی داشتیم که توانستیم جبران کنیم.
وی تصریح کرد: سال 92 در گیلان؛ 20 فروشگاه بزرگ با مساحت حدود 10 هزار مترمربع داشتیم اما اکنون این فروشگاه ها بالغ بر یکصد فروشگاه با فضایی بیش از 55 هزار مترمربع افزایش یافته است.
وی انتظار از فروشگاه های بزرگ را استفاده از تولیدات استان و در مراحل بعدی از تولیدات کشور عنوان کرد.
این فروشگاه در عرصه ای به مساحت 10 هزار مترمربع و زیربنای هشت هزار مترمربع با سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 200 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر غیر مستقیم امروز ( یکشنبه) با حضور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، شهردار رشت و 2 نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر و شهرستان در شهر رشت به طور رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد.
36 شهرک صنعتی و ناحیه مصوب در گیلان فعال و 784 واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مستقر است و 13 هزار و 560 نفر در این مجموعه ها مشغول به کار هستند.
همچنین دو هزار و 600 واحد صنعتی و افزون بر یکصد هزار واحد صنفی در گیلان فعال است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار