بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 15 پروژه گازرسانی روستایی در تفرش

بهره برداری از 9 پروژه و آغاز عملیات اجرایی 6 پروژه گازرسانی روستایی از توابع شهرستان تفرش همزمان با ایام اله دهه فجر آغاز شد.

کد مطلب: ۵۹۴۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی در این مراسم گفت: گازرسانی به روستاهای ثمردشت، فلوجرد، عزالدین، دربر، زرجین، بکلیک، دیزک، کهلوعلیا و گزاوند از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی اجرا شده است.

جواد مهندس افزود: برای تامین کالا و اجرای عملیات گازرسانی به این 9 روستا بالغ بر 54 میلیارد و 408 میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: جهت گازرسانی به روستاهای فوق 83 هزار و 280 متر شبکه و خط تغذیه گاز از نوع پلی اتیلن و فولادی اجرا و سه عدد ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس با ظرفیت های مختلف نصب شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی اظهار داشت: با نصب 640 عدد علمک گاز بیش از 640 خانوار ساکن در این 9 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند که با جایگزینی این سوخت پاک به جای دیگر سوخت ها سالانه یک میلیون و 280 هزار لیتر در مصرف فرآورده های نفتی صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.

مهندس بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای وسمق، کوره، قره جاقیه، هفتیان، قزلقاش و طریزآباد از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی انجام خواهد شد که هزینه تامین کالا و اجرای این شش روستا بالغ بر 28 میلیارد و 829 میلیون ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: جهت گازرسانی به این شش روستا نیاز به اجرای 38 هزار و 400 متر شبکه و خط تغذیه گاز از نوع پلی اتیلن و فولادی، نصب 280 عدد علمک گاز و یک عدد ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس به ظرفیت دو هزار و 500 متر مکعبی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: بر همین اساس بیش از 280 خانوار ساکن در این روستا در آینده از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد و سالانه با مصرف گاز طبیعی به جای دیگر سوخت‌ها 560 هزار لیتر در مصرف فرآورده های نفتی صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار