رئیس سازمان فضایی کشور؛

در صدد پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید 1 هستیم

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره‌های امیرکبیر و ناهید 1 به فضا در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۲۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ محسن بهرامی معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص دستاوردهای حوزه هوا فضا از دوران پیش از انقلاب تا به امروز بیان کرد: پیش از انقلاب کار فضایی تنها محدود به یک ایستگاه دریافت تصاویر ماهواره‌ای بود که از اقدامات دیگر می‌توان به تعریف ماهواره‌ای به نام زهره و ثبت کردن آن در چهار نقطه مداری اشاره کرد.

وی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی ما وارد سیستم‌های طراحی و ساخت ماهواره و پرتاب کننده‌های آن شدیم که امروزه می‌توانیم ماهواره مخابراتی را سفارش دهیم و بوسیله پرتاب کننده‌های داخلی آن را پرتاب کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: پس از انقلاب، هم در عرصه ماهواره‌های سنجشی و هم در حوزه ماهواره‌های مخابراتی پیشرفت چشمگیری حاصل شده است که با این وجود راه طولانی در پیش داریم و اکنون توانایی ما به حدی است که می‌توانیم ماهواره ای را در مدت حدود 3 سال بسازیم.

بهرامی با بیان این که ماهواره امید اولین ماهواره با حداقل تجهیزات بود که روز فناوری نیز به مناسبت بزرگداشت موفقیت آن، در تقویم کشور راه یافت، افزود: از دیگر ماهواره‌هایی که در نوبت پرتاب هستند می‌توان به ماهواره دوستی، امیرکبیر و ناهید یک اشاره کردکه ماهواره‌های امیرکبیر و ناهید یک ان شاالله در سال بعد پرتاب می‌شوند.

وی عنوان کرد: برنامه فرستادن موجود زنده به فضا با دست اندازهایی مواجه شده است که ما در صدد هستیم آن را به شورای عالی فضایی ببریم و از طریق برخی از پرتاب کننده‌ها به پرتاب زیر مداری آن کمک کنیم، ولی از آنجایی که این پروژه هزینه‌بر است روند پیشرفت آن با کندی پیش می‌رود.

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: امید است ماهواره مخابراتی ناهید 2 تا حدود یک سال و نیم آینده آماده پرتاب شود زیرا بسیاری از قطعات این ماهواره بین المللی است که ما در صدد هستیم آن را آماده پرتاب کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار