مدیر کل درآمد حق بیمه ای سازمان تامین اجتماعی:

500نفر از کارگران حادثه پلاسکو از ماه آینده مستمری بیکاری می گیرند

مدیر کل درآمد حق بیمه ای سازمان تامین اجتماعی از شناسایی 500 کارگر ساختمان پلاسکو و پرداخت مستمری بیمه بیکاری به این کارگران خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۱۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مهرداد قریب در جلسه هم اندیشی با کارفرمایان و رابطان بیمه ای در محل اتاق بازرگانی تبریز هدف از این همایش را افزایش تعاملات سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان عنوان کرد و اظهار داشت: این همایش ها به صورت مستمر در تمامی استان های و برای بررسی و رفع مشکلات کارفرمایان و ارایه آموزش های لازم برگزار می شود.

وی با بیان این که ارایه خدمات الکترونیکی مثل بازرسی الکترونیکی و ابلاغ الکترونیکی در راستای برگزاری این همایش ها و افزایش تعاملات با کارفرمایان ممکن شده است، گفت: بازرسی الکترونیکی در 5 استان به صورت پایلوت اجرا می شود و در استان آذربایجان شرقی شعبه 5 تبریز برای این امر پایلوت شده است و در در سال 96 بازرسی الکترونیکی در کل کشور اجرا خواهد شد.

مدیر کل درآمد حق بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حادثه تلخ ساختمان پلاسکو گفت: تعدادی از آتش نشانان که در این حادثه جان خود را از دست د اند مشمول صندوق تامین اجتماعی بودند.

قریب ادامه داد: از روز اول حادثه در شعبه 26 سازمان تامین اجتماعی پیشخوان رسیدگی به مشکلات کارگران این ساختمان را تشکیل دادیم که تا به امروز 500 نفر مقرری بگیر اعم از کارگرانی که بیمه بودند و یا بیمه نبودند شناسایی شده است که از ماه آینده مستمری دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این که امسال سه بار طرح بخش,دگی جرایم بیمه ای کارفرمایان اجرا شد، اظهار داشت: کار فرمايان خوش حساب که به دلیل تنگناهای ناشی از تحریم اقتصادی و حوادث حقوق بیمه ای را پرداخت نکرده اند با پرداخت حق بیمه در 12 قسط تا 100 درصد و در صورت پرداخت در 36 قسط تا 50 درصد از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

مدیر کل درآمد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی 129 هزار میلیارد ریال و بدهی بخش خصوصی 14 هزار میلیارد ریال است.

قریب گفت: در یکسال گذشته 2 میلیون و 600 هزار بیلان کارگاهی صادر کردیم که از این تعداد 167 هزار مورد اعتراض کارفرمایان را شاهد بودیم که در هیات بدوی بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار