کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در گفت و گو با پانا:

پرخاشگری در کودکان رایج است

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: پرخاشگری در کودکان کوچک رایج‌ است که البته می توان آن را کنترل کرد.

کد مطلب: ۵۹۱۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

مهدی عبدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، اظهار داشت: پرخاشگری در کودکان کوچک، رایج‌ تر از آن است که والدین فکرش را می‌ کنند که البته با برخی از اقدامات ساده ولی استوار و ثابت می‌توان آن را کنترل کرد.

وی افزود: رفتار پرخاشگرانه در کودکان از کودک نوپا گرفته تا کودک سیزده ساله، کاملاً پیش پا افتاده و معمولی شده و امروزه شگفت انگیز نیست که کودکی برای چیز ساده‌ای مثلاً دوست نداشتن رنگ ظرف غذای خود، اوقات تلخی کند.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: علاوه بر کج خلقی، موجی از رفتار تند نیز در کودکان کوچک وجود دارد که به دعواهای فیزیکی منتهی شده و با خراشیدن و گاز گرفتن دیگران نمود پیدا می کند.

عبدی با اشاره به اینکه شاید مجزا کردن منبع منشاء پرخاشگرانه کودکان کمی دشوار باشد، ادامه داد: تأثیرات ژنتیکی، عدم حضور الگوهای رفتاری غیر پرخاشگر برای دیدن و الگو گرفتن و صرف زمان در خانه و یا بیرون با افرادی که ویژگی‌ها و صفات پرخاشگرانه از خود نشان می ‌دهند از جمله منشاء های پرخاشگری کودکان است.

وی تصریح کرد: تحت کنترل نگه داشتن رفتار پرخاشگرانه کودکان، نیازمند کار سخت و مداوم از طریق تقویت مثبت است و صبر و شکیبایی والدین را می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار